Kingdom Center
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Vad betyder förlåt?

2 posters

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Gå ner

Vad betyder förlåt? - Sida 2 Empty Ge mig en SUCK!

Inlägg  HOSS ons sep 10, 2008 9:07 am

Du som kallar dig suck det vore ju trevligt om Du var saklig i dina komentarer!!
Alla har rätt att ha sina tyckanden men sanningen ska man iaf hålla sig till eller hur?
Vajda brukar kunna osa svavel och hetta men nedan ser jag inget av den varan ej heller att han skulle påstå att någon skall brinna på något väl valt ställe.
Så käre suck tycker att Du ska ödmjuka dig och be om förlåt för ditt påhopp.

Vajda har sant i sitt konstaterande Att förlåta är att dra ett streck över allt det negativa som skett och att man då av hela sitt Hjärta förlåter och glömmer!! och INTE rotar i det som skett.
Den som INTE kan eller vill förlåta och glömma mår själv allra sämst och har därmed inte rätt att tillgodoräkna sig Guds förlåtelse allt i enlighet med Guds eget ord så jag håller med vajda om att ÄLSKA, GLÖMMA och FÖRLÅTA är toppen att praktisera.

HOSS

Antal inlägg : 24
Location : "Skäve city" Stora Skedvi
Registration date : 08-08-29

http://www.hoss.dinstudio.se

Till överst på sidan Gå ner

Vad betyder förlåt? - Sida 2 Empty Sv: Vad betyder förlåt?

Inlägg  suck mån sep 08, 2008 11:21 pm

Jojo, tack för den svavelpredikan.

Jag kommer inte brinna någonstans i alla fall.

Vajda. Be Herren ödmjuka dig.

Suckar

suck
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Vad betyder förlåt? - Sida 2 Empty SVAR till FREEDOMG

Inlägg  VAJDA fre sep 05, 2008 10:13 am

Att förlåta är att dra ett streck över allt det negativa som skett, och man av hela sitt Hjärta förlåter och glömmer, och INTE rotar i det som skett.
Den som INTE kan eller vill förlåta och glömma mår själv allra sämst, men det drabbar INTE det i första hand dem som gjort fel mot medmänniskan.
ÄLSKA, GLÖM och FÖRLÅT är toppen att praktisera.
Och det står också i Bibeln att vi SKALL VÄLSIGNA DEM som gör oss illa, på det sättet lägger vi glödande kål på deras huvud, och Herren kan verka fram SEGRAR till syndanöd och ånger.

VAJDA
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Vad betyder förlåt? - Sida 2 Empty Sv: Vad betyder förlåt?

Inlägg  freedomg tor sep 04, 2008 8:58 pm

Vajda.

Du har fel

freedomg
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Vad betyder förlåt? - Sida 2 Empty VAR till ULF

Inlägg  VAJDA tor sep 04, 2008 6:41 am

[b]JAG ÄR INTE MINSTA ARG, men JAG ANSER ATT ROTA I DET SOM VARIT FÖR ÅRATAL SEDAN (10-20) ÅR ÄR TOTALT IDIOTI, men OCKSÅ TOTALT OKRISTLIGT, OANDLIGT.
FRÅGAN ÄR MEST INTRESSANT VAD SOM HÄNT t.e.x. FR.O.M 2005, men I SYNNERHET 2007 och 2008.
VAD SOM SKEDDE PÅ 90 TALET ÄR FULLSTÄNDIGT OINTRESSANT NÄR DET SKEDDE SAKER SOM INTE BORDE FÖREKOMMA, men FRÅGAN ÄR VAD SOM SKETT PÅ 2000 TALET MED KC och LS I UTVECKLING.
VÄNLIGEN men BESTÄMT ifrån VAJDA

VAJDA
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Vad betyder förlåt? - Sida 2 Empty Sv: Vad betyder förlåt?

Inlägg  Ulf ons sep 03, 2008 7:29 pm

Vajda ger ett väldigt argt och ilsket intryck över alla som frågar något om Christers och andra ledares beteende.

Jag tror att en del av problemen bottnar i att vissa som försvarar Kingdomcenter fortfarande är kontrollerade och på något sätt bundna av ledarskapet. De är mer intresserade av att få respekt av ledarna än av att sanningen kommer i ljuset.

Dessa personer har nog svårt att hålla sig till sakliga argument utan måste ta till hårda ord och ilsken ton.

/Ulf

PS. att skriva med STORA bokstäver i ett forum innebär att man skriker, Den som skriker har oftast förlorat debatten och måste höja tonen. DS.

Ulf
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Vad betyder förlåt? - Sida 2 Empty Arga?

Inlägg  HOSS sön aug 31, 2008 5:43 pm

Kära vännen var ser du arga spottande fräsande kristna ????

HOSS

Antal inlägg : 24
Location : "Skäve city" Stora Skedvi
Registration date : 08-08-29

http://www.hoss.dinstudio.se

Till överst på sidan Gå ner

Vad betyder förlåt? - Sida 2 Empty Förlåt

Inlägg  Freedomg sön aug 31, 2008 2:41 pm

Kära arga kristna (?) som svarar på ett inlägg som inte var riktat till er. Ta och lugna ner er och sluta spotta ur er ilska HELA tiden i detta forum. Vad säger Gud om ilska?

Jag är ärligt intresserad av svar från de som har dem. DVS Admin.

Det är inte att de som blivit sårade inte vill förlåta, det har jag ingen aning om de gör eller vill göra. Min fråga var: vad är ett innerligt ärligt förlåt? Ursäkta om jag var otydlig. Jag menar att man lägger ytterligare en börda på människor som kanske behöver andra saker än att "ge någon annan fri lejd" eller hur det nu kan tolkas. De mår ju JÄTTEDÅLIGT av det som hänt. Varför ska de tvingas till ytterligare en konfrontation med någon som kanske inte ser hur illa han/hon gjort dem. Det är det jag menar med förlåt, kanske borde man vara mer lyhörd för vad man egentligen gjort mot människor.

Jag har som sagt INGET otalt med någon person. Däremot så har jag problem med sammanhanget som jag tycker uppmuntrar ett hårt och kärlekslöst beteende. Det har jag själv erfarit. Därför är jag undrande, till vad NI menar att ett innerligt förlåt är.

Varma hälsningar.

Freedomgirl.

Freedomg
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Vad betyder förlåt? - Sida 2 Empty Sv: Vad betyder förlåt?

Inlägg  VAJDA fre aug 29, 2008 10:41 pm

DEN SOM INTE VILL eller KAN FÖRLÅTA SKADAR SIG SJÄLVA MYCKET MERA ÄN DEN/DEM SOM BETT OM FÖRLÅTELSE FÖR DEN/DEM HAR GUDS VÄLSIGNELSER

VAJDA
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Vad betyder förlåt? - Sida 2 Empty Förlåt

Inlägg  HOSS fre aug 29, 2008 6:18 pm

I bönen Fader vår ber vi om att Gud ska förlåta oss som vi förlåter andra vilket innebär att om vi förlåter lite eller inget alls så bliver vi också förlåtna lite och inget alls Men om Vi förlåter förutsättningslöst så får ví också förutsättningslös förlåtelse för vra synder.
Underbart att CS äker runt till sårade vänner och ber om förlåtelse detta ger honom frihet att vandra vidare i Guds underbara nåd Må det bli stora och härliga segrar framöver

HOSS

Antal inlägg : 24
Location : "Skäve city" Stora Skedvi
Registration date : 08-08-29

http://www.hoss.dinstudio.se

Till överst på sidan Gå ner

Vad betyder förlåt? - Sida 2 Empty Vad är förlåt

Inlägg  Freedomg fre aug 29, 2008 6:03 pm

Jo det har jag, så till vida att jag menar att ord inte räcker till.

Jag vet att Christer har åkt till vissa utvalda för att be om förlåtelse till exempel.

Vad jag menar är att det är inte det som hjälper. Dessa personer som mått så dåligt av den behandling de fått ska inte behöva utsättas en gång till. Det är inhumant. (Det ordet kanske inte älskas i ert sammanhang?)

Jag själv är fullständigt oberoende av en människas förlåt eller inte. Människor styr inte hur jag mår.

Det är sammanhanget som skapar problemen.

Tack och hej min föredetta pianoelev.

Kramar till dig och din familj, jag önskar dig allt gott och ett rikt liv.

Freedomg
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Vad betyder förlåt? - Sida 2 Empty Förlåtelse

Inlägg  Admin fre aug 29, 2008 5:26 pm

Hej,

Vi kan självklart inte begära av någon att de ska förlåta oss.
Jag tror inte du har en insikt i hur vår omvändelse process har gått till.

Guds välsignelse

Admin
Admin

Antal inlägg : 55
Registration date : 08-08-15

https://kingdomcenter.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Vad betyder förlåt? - Sida 2 Empty Vad betyder förlåt?

Inlägg  Undrande fre aug 29, 2008 4:33 pm

Varför lägger ni ytterligare en börda på de som lämnat pga att de blivit illa behandlade? Nu ska de förlåta er också?!! Utan att ni som gemenskap, (jag talar inte om Christer Nilss... Förlåt Segerliv. (Ett efternamn förandligar inte)) har vänt om? Att vända om är inte att säga förlåt, att skrika gråta och be till Gud.

Jag personligen är avhoppare redan innan den värsta galenskapen bröt ut, jag håller INGEN personligt ansvarig för de svek jag upplevde. DET ÄR SAMMANHANGET!!!

om det är galet nu vet jag inte, och det är inte heller poängen.

Jag ber att ni ska se vem Gud är. Jag önskar det av hela mitt hjärta.

Han vill möta er.

Kom ut i friheten!

Alla min gamla vänner. Jag saknar er! LIVET I KRISTUS ÄR STÖRRE ÄN vägasked och Christers vision.

Guds rika välsignelse
Freedomgirl

Undrande
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Vad betyder förlåt? - Sida 2 Empty Sv: Vad betyder förlåt?

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet