Kingdom Center
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Vad betyder förlåt?

2 posters

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Gå ner

Vad betyder förlåt? Empty FÖRSVARA INTE KINDOM CENTERS IRRLÄROR!!!

Inlägg  Watcher mån feb 21, 2011 11:51 am

Kingdom Center har och kommer aldrig ha något med en gudstro att göra!
Tron är endast pengar och makt! KC uppfyller alla kriterier för en sekt och den har, är och kommer så alltid att förbli!

Ni pratar om förlåtelse, för vad???
Det finns ingen förlåtelse för irrläror och humbug!
Lämna sekten och dess irrläror så snabbt DU kan!


Watcher
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Vad betyder förlåt? Empty Sv: Vad betyder förlåt?

Inlägg  Tryggve lör sep 20, 2008 8:21 pm

Käre Hoss

Du kan väl tänka tanken att det finns konsekvenser av synd eller?
Vi alla men speciellt " andliga ledare " har ett ANSVAR för våra handlingar Hoss.
Det finns tillräckligt med ledare som fallit och som bara "kör" vidare som om inget hade hänt. Jag menar att det hade varit till Guds rikets bästa att dessa tagit en timeout från tjänsten, ödmjukat sig, rannsakat sig och i tjänandet i det lilla byggt upp ett FÖRTROENDE igen. Inte bara i sin lilla fårskock, utan i omgivningen också.

Förlåtelsen mellen mig och Gud är en sak, förlåtelsen mellen syskon en annan. Brännt barn flyr elden, han kan förlåta brännskadan men glömmer inte...

TryggveSvenne

Tryggve
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Vad betyder förlåt? Empty Sv: Vad betyder förlåt?

Inlägg  HOSS lör sep 20, 2008 12:43 pm

Tryggve skrev:Hoss, ska jag skriva vilka vidriga, ogudaktiga och sanslösa grejor CS har gjort och på så sätt vara sann, ärlig och konstruktiv??????
Nä, skulle inte tro det.
Det är förlåtet men ingalunda glömt och han borde ta konsekvenserna av sitt handlande. För sitt eget bästa och framför allt, hans efterföljares bästa, så borde det finns en STOR förkrosselse över sitt handlande. Hoss och admin finns/fanns det hos CS???
Jag menar att detta fanns/finns inte och därför borde CS med fru stiga ner från sin ledarposition och omvända sig. Då och först då kan CS bli en ledare igen...

TryggveSvenne

Ps Hoss, var detta konstruktivt nog för dig?? affraid

NEJ!! Tryggve det borde även Du inse att om man har något emot någon så går man till denne och tar det med denne men jag antar att Du inte skulle våga sätta dig öga mot oga med den Du så hårt kritiserar och spyr galla över.
Du säger att Allt är förlåtet men ingalunda glömt då infinner sig genast var är förlåtelsen någonstans? Förlåtelse innebär nämligen att allt som är förlåtet är också kastat i glömskans hav och där är det fiskeförbud min vän.
Varken Du eller jag vet storleken på CS förkrosselse och ångest och det är inte heller vår uppgift att gräva i det.
Nej min vän Tryggve Svenne Du har ännu inte visat speciellt bra prov på konstruktivt samtal ej heller har Du kunnat ge svar på hur Du kan se det som spridande av kristi väldoft att rasa mot syskon i kristus på det sätt som Du gör och tro att Gud skakunna ge dig förlåtelse,,,,
Du är ingalunda felfri min vän Du har samma kött och arvsynd att dra på som vi andra.

HOSS

Antal inlägg : 24
Location : "Skäve city" Stora Skedvi
Registration date : 08-08-29

http://www.hoss.dinstudio.se

Till överst på sidan Gå ner

Vad betyder förlåt? Empty Tråkigt

Inlägg  HOSS lör sep 20, 2008 12:30 pm

Ja visst kan man tycka att det inte är roligt att ej fått svar på sina frågor men det finns säkert anledning där till som inte satts på pränt.
Om någon haft problem med mig ja det är säkert många genom åren men frågan är om det är jag som är problemet min vän bounce
Jag tror att problemet för dig och andra på detta forum är att man inte vågar vara sanna raka och ärliga konstruktiva i sina samtal. Otaliga är de ggr som det har sträckts ut händer och öppna famnar som ej har tagits emot.
Men det är klart att skulle det ha tagits emot så hade ju kritiken lagt sig och förnuftet fått råda.

HOSS

Antal inlägg : 24
Location : "Skäve city" Stora Skedvi
Registration date : 08-08-29

http://www.hoss.dinstudio.se

Till överst på sidan Gå ner

Vad betyder förlåt? Empty tack och hej

Inlägg  undrande lör sep 20, 2008 4:16 am

tråkigt tycker jag att inte ha fått svar på de frågor jag ställde för ett par veckor sedan.....så nu lämnar jag detta forum, håller med de som har haft jobbigt med en viss person här som gör att förtroendet för detta forum har blivit lågt. När man ställer frågor till de ansvariga här som bett allmänheten göra så, blir man minst sagt förvånade över denne vilt skjutande cowboy som hoppar in som någon slags "hired gun" (fatta ironin HOSS) till KC.

Så lycka till i fortsättningen och jag hoppas att ni lärt er något av detta så att samma saker inte upprepas.

hälsningar
/undrande

undrande
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Vad betyder förlåt? Empty Sv: Vad betyder förlåt?

Inlägg  Tryggve fre sep 19, 2008 6:00 pm

Hoss, ska jag skriva vilka vidriga, ogudaktiga och sanslösa grejor CS har gjort och på så sätt vara sann, ärlig och konstruktiv??????
Nä, skulle inte tro det.
Det är förlåtet men ingalunda glömt och han borde ta konsekvenserna av sitt handlande. För sitt eget bästa och framför allt, hans efterföljares bästa, så borde det finns en STOR förkrosselse över sitt handlande. Hoss och admin finns/fanns det hos CS???
Jag menar att detta fanns/finns inte och därför borde CS med fru stiga ner från sin ledarposition och omvända sig. Då och först då kan CS bli en ledare igen...

TryggveSvenne

Ps Hoss, var detta konstruktivt nog för dig?? affraid

Tryggve
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Vad betyder förlåt? Empty Rätt eller fel?

Inlägg  HOSS fre sep 19, 2008 3:01 pm

Rätt eller fel klokhet eller inte?
Tryggve Ulf och Freedomgirl Visa eran klokhet då genom att våga vara sanna raka ärliga genom att samtala på en konstruktiv nivå ännu har ni inte visat prov på detta mina vänner

HOSS

Antal inlägg : 24
Location : "Skäve city" Stora Skedvi
Registration date : 08-08-29

http://www.hoss.dinstudio.se

Till överst på sidan Gå ner

Vad betyder förlåt? Empty Sv: Vad betyder förlåt?

Inlägg  freedomg fre sep 19, 2008 2:55 pm

Tryggve och Ulf.

Ni har rätt.

Skönt med klokhet.

/Freedomgirl

freedomg
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Vad betyder förlåt? Empty Sv: Vad betyder förlåt?

Inlägg  Tryggve fre sep 19, 2008 2:23 pm

"De var inte illa att jag är det i dina ögon men de måste vara grumliga för det är inte med sanningen överensstämmande att jag skulle vara allvetande.
Beskyddare säger Du mig också vara haha ja mycket har man ju hört med åren men dylika tokigheter va de överlägset länge sedan man hört undrar om Du stått på huvudet i en stubbåker och fått vokabuleringsvibreringar i hypofysen min vän.
Som Du själv säger så avslöjar frukten en hel del om trädet så granska dina grenar min vän-"

Hoss, du förstår nog inte ironi eller? Very Happy
"Så om CS har gjort något mycket olämpligt eller grovt OCH kommit till insikt om detta så visar det sig också i handling, inte bara i ord."
Har jag rätt eller har jag rätt? Basketball

Tryggve

Tryggve
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Vad betyder förlåt? Empty hoss personliga tyckande

Inlägg  Ulf fre sep 19, 2008 2:04 pm

Hej HOSS

Du är fri att tycka vad du vill om vad du vill, men jag vill förtydliga vad detta forum har för syfte.
Att människor ska få ställa frågor om KC och KCS. När du nu uttryckligen säger att du inte står bakom dem så blir dina åsikter ännu mer ointressanta för frågeställaren.
Citat:
-"Nej jag svarar bara för mina egna högst personliga tyckanden "

Vi som ställer frågor till KC vill att en representant från dem svarar.
Hur bra eller dåliga åsikter du har är irrelevant så länge inte frågan ställs till dig.
Dina svar har gjort att flera intressanta frågeställningar har missats av admin.

Om du vill föra fram åsikter om KC eller något annat kan du väl starta en egen tråd eller leta upp ett annat forum.

/Ulf

Ulf
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Vad betyder förlåt? Empty Hallå hallå jorden kallar

Inlägg  HOSS ons sep 17, 2008 6:23 pm

Min vän Ulf är det inte dags för dig att landa lite med fötterna på jorden??
Att just mina inlägg skulle ordna fram ett brus i debatten ojsan hoppsan vilken makt mina ord måste ha.... hade jag ingen aning om hörru.
De som ställer frågor antar jag liksom Du att de väntar sig svar från admin eller ledning..... Men detta hindrar inte att jag liksom Du och andra har rätt att lufta tankar etern liksom luften vi andas är ju fri ingen har rätt att begränsa den andre lika lite jag som Du.
Du menar att jag beskyller kreti o pleti för ditt o datt men jag undrar var du kan finna stöd för denna tes?
Nej min vän gnugga ögonen ordentligt och kasta bort alla förutfattade meningar och tyckanden så ska Du finna att jag på intet vis ställer mig bakom någon ledning vare sig det är KCS ledning eller din eller va de nu vara må....
Det jag ställer mig bakom är Guds rena och klara ord och Guds ledning men det får Du finna dig i för det tänker jag inte backa en millimeter från.
Nej jag svarar bara för mina egna högst personliga tyckanden min vän så jag varken nu eller förr eller senare kommer att svara i någon annans ställe oavsett var jag svarar i egna lagda trådar eller andras öppnade trådar.
Jag begränsar inte dig min vän och ej heller så tar jag mig rätten att försöka styra var du ska andas eller ventilera din fria vilja och tyckeriande så gå Du och gör sammalunda.

HOSS

Antal inlägg : 24
Location : "Skäve city" Stora Skedvi
Registration date : 08-08-29

http://www.hoss.dinstudio.se

Till överst på sidan Gå ner

Vad betyder förlåt? Empty Angående HOSS ständiga påhopp på frågeställare

Inlägg  Ulf ons sep 17, 2008 5:23 pm

Hej HOSS,

Dina inlägg bidrar enbart till brus i debatten.
De som ställer frågor är intresserad av att Admin svarar på dessa. Inte att bli beskyllda för olika saker från en utomstående? debattör.

Det har framgått att du ställer dig bakom KCs Ledning. OK. Detta medför inte att du kan svara istället för Admin. Kan du inte låta bli att störa de ärliga frågorna? Har du egna synpunkter kan du väl ta upp dem i en egen tråd.

/Ulf

Ulf
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Vad betyder förlåt? Empty Aha oj då

Inlägg  HOSS tis sep 16, 2008 11:16 pm

De var inte illa att jag är det i dina ögon men de måste vara grumliga för det är inte med sanningen överensstämmande att jag skulle vara allvetande.
Beskyddare säger Du mig också vara haha ja mycket har man ju hört med åren men dylika tokigheter va de överlägset länge sedan man hört undrar om Du stått på huvudet i en stubbåker och fått vokabuleringsvibreringar i hypofysen min vän.
Som Du själv säger så avslöjar frukten en hel del om trädet så granska dina grenar min vän-

HOSS

Antal inlägg : 24
Location : "Skäve city" Stora Skedvi
Registration date : 08-08-29

http://www.hoss.dinstudio.se

Till överst på sidan Gå ner

Vad betyder förlåt? Empty Sv: Vad betyder förlåt?

Inlägg  Tryggve tis sep 16, 2008 7:53 pm

Hoss, du beskyddare och ständigt vetande det mesta.... silent

Av trädet känner man frukten har pappa sagt. Så om CS har gjort något mycket olämpligt eller grovt OCH kommit till insikt om detta så visar det sig också i handling, inte bara i ord. Basta

TryggveSvenne

Tryggve
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Vad betyder förlåt? Empty Förlåt

Inlägg  HOSS mån sep 15, 2008 11:31 pm

Tryggve hur ett förlåt framförs beror oftast på vad man har möjlighet till och förkrosselsen i ett förlåt vet jag inte om det är min o din uppgift att avgöra tror att vi ska överlåta det till vår herre att avgöra respektive de inblandade.

HOSS

Antal inlägg : 24
Location : "Skäve city" Stora Skedvi
Registration date : 08-08-29

http://www.hoss.dinstudio.se

Till överst på sidan Gå ner

Vad betyder förlåt? Empty Hej o hå

Inlägg  HOSS mån sep 15, 2008 11:27 pm

Ja käre Suck/Freedomgirl om jag framstår som knas i dina ögon må stå för dig men mig gör det inte det minsta för jag vet väl vad Herren säger om mig och det är underbara saker min vän önskar att detsamma skulle gälla för dig.
Jagt ger mig inte in i någon pajkastning med dig utan överlåter till allas vår fader att bedöma din status.
Huruvida Du inte vill samtala eller samtala är ju din buisness men hittills har Du ju inte visat dig speciellt sugen på detta trots öppna famnar och utsträckta händer så det ter sig svårt att sluta med något ej påbörjat min vän.
Har bara en önskan min vän håll dig till sanningen i övrigt inga kommentarer till dina lögner ang olika anklagelser etc

HOSS

Antal inlägg : 24
Location : "Skäve city" Stora Skedvi
Registration date : 08-08-29

http://www.hoss.dinstudio.se

Till överst på sidan Gå ner

Vad betyder förlåt? Empty Sv: Vad betyder förlåt?

Inlägg  Tryggve sön sep 14, 2008 5:35 pm

Jag håller med "Suck" om att förlåtelsen innebär förkrosselse...

Att ringa på telefon och be om förlåtelse för något så grovt som CS har gjort mot vissa är som ytterligare ett svek! Utan sann omvändelse och förkrosselse över sin synd så är ordet förlåt bara luft, utan mening. Något man gör för "egen vinning" och inte för den man skadat...

Tryggve

Tryggve
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Vad betyder förlåt? Empty Sv: Vad betyder förlåt?

Inlägg  Suck fre sep 12, 2008 11:40 am

Vill bara förtydliga att min son då inte dog. Jag uttryckte mig ofullständigt in den meningen.

/Freedomgirl

Suck
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Vad betyder förlåt? Empty Sv: Vad betyder förlåt?

Inlägg  Suck fre sep 12, 2008 11:38 am

Hoss. Du verkar fullständigt knas för min del. Om jag är bitter för att jag påstås vara skulden till min sons död... Nej, lyckligtvis inte. Om jag är KRITISK för det samma. Självklart. Allt annat vore en stor SYND.

Nu är samtalen med dig avslutade för min del. Respektera det. Jag kommer inte svara på något du skriver.

Till Admin:
Att vara kritisk mot ett sammanhang och bitter är inte samma sak. Är man trygg i Gud och har allt rätt fruktar man inte kritik eller kritisk granskning.

KCS har själva valt att be om förlåtelse och ska därmed få chansen till detta. Vad anser ni om min fråga att jag ifrågasätter eller åtminstone undrar över om det finns en förkrosselse och omvändelse från de övertramp som skett.

Admin, kan du inte på något sätt tala denne Hoss till rätta? Han/hon förstör den dialog ni vill upprätta. Han/hon verkar inte ha någon som helst förståelse för den probelmatik som finns.

MVH
Suck/Freedomgirl

Suck
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Vad betyder förlåt? Empty Hallå sans och vett min vän!!

Inlägg  HOSS tor sep 11, 2008 10:53 am

Låt INTE din bitterhet mot KCS som sammanhang förgifta dig min vän jag märker att Du är fylld av gift eftersom Du kastar hat mot mig min vän men Du ska veta att jag älskar dig ändå som medvandrare på denna planet skapad av vår gemensamme fader.
Vad det gäller din sons sjukdom så har Du helt rätt i att den inte har sin grund i din eller någon annan anhörigs synd vilket Du säkert förstår om Du läser Guds eget ord för där svarar Jesus just på en sådan fråga.
Att någon gör ett klavertramp och påstår detta okänsliga får nog lastas på det mänskliga köttsliga kontot INTE på ett sammanhang.
Förlåt sammanhanget KCS liksom Du menar att Du förlåtit personen ifråga utan att denne bett om förlåt så ska Du se att bitterhet mm försvinner med hast min vän!
Jag är inte en människa för mer än någon annan min vän ej heller som Du säger en bibelversslängande människa med övertro på min egen andlighet.
Jag är av samma skrot o korn som Du alltså en skapelse av vår gemensamme fader.
Gud är på Min Din och KCS sida han är ej partisk min vän han älskar oss ALLA alltså är vi ALLA Guds kelgrisar så vi kan ta varandra i tass och sjunga kelgrisar är vi allihopa jag med och Du med.
Underbart att din son överlevde min vän prisa och tacka vår far och Gud för det!!

HOSS

Antal inlägg : 24
Location : "Skäve city" Stora Skedvi
Registration date : 08-08-29

http://www.hoss.dinstudio.se

Till överst på sidan Gå ner

Vad betyder förlåt? Empty Sv: Vad betyder förlåt?

Inlägg  Från suc tor sep 11, 2008 10:26 am

Nu får du ta och ge dig. Här är min historia.

Min son låg döende och hade enligt läkarna ca 7 timmar kvar att leva. Hans organ la av i kroppen ett efter ett. Läkarna var maktlösa.

Jag vakade vid hans säng, bad och tittade (kändes som jag aldrig blundade) på honom för att se mig mätt på honom innan han skulle försvinna för evigt från jorden.

DÅ ringer telefonen på intensivårdsavdelningen.

En röst från KCS talar om för mig att det är mitt fel att min son är sjuk och ska dö, för jag har släppt in djävulen i min familj.

Vill påpeka att jag INTE släppt in djävulen i min familj. Gud var nämligen min far, Jesus min frälsare och Helige ande min trygghet. ÄVEN om jag så klart hade frågor till dem om varför min son skulle dö.

HUR KAN DET VARA BÅDAS FEL!??? Det fattar nog till och med du att det var ett övertramp?! Den personen är förlåten av mig. För det är inte PERSONEN UTAN SAMMANHANGET jag kritiserar. Älska syndaren men hata synden. Du har kanske hört det. Personen har itne bett om förlåtelse, Den har fått det ändå.

MIN SON ÖVERLEVDE!

Ta och skärp dig, din bibelversslängande människa med övertro på din egen andlighet.

GUD är på min sida. Min son är en av två som överlevt den sjukdom han har. Och den ende som har så få skador, den andre killen med samma sjukdom har mycket fler problem.

OCH... sjukdomen kom inte när jag lämnade KCS, den fanns från skapandet av min son. Och få inte bara för dig att svara arvssynd eller något oförskämt i den stilen.

Jag vet vem Gud är. Han har räddat min son. EFTER jag lämnade KCS.

Från suc
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Vad betyder förlåt? Empty myntets två sidor

Inlägg  HOSS tor sep 11, 2008 9:27 am

Att kasta bibelord hit o dit är inte det sämsta man kan roa sig med för bibelordet säger oss att om vi sår ut guds ord så vänder det inte fåfängt tillbaka BRA VA????
Underbara verser Du kastar ut för de visar på just att det viktiga för att vi ska vara fria från bindningar just är att vi tagit vara på vår möjlighet till att försonas med våra syskon som vi har något otalt med.
Alltså båda sidor har skyldighet att se sig om vad de kan göra för att det ska råda frid.
Det är aldrig ens fel att det uppkommer stridigheter etc och skulle det vara så att man anklagas för en oförätt oskyldigt be även då om förlåt så samlar Du glödande kol på motpartens panna allt enligt vår faders ord

HOSS

Antal inlägg : 24
Location : "Skäve city" Stora Skedvi
Registration date : 08-08-29

http://www.hoss.dinstudio.se

Till överst på sidan Gå ner

Vad betyder förlåt? Empty Allt har två sidor

Inlägg  undrande tor sep 11, 2008 3:22 am

det är lätt att kasta bibelord hit och dit te.x.

Matt 5:23
Om du bär fram din gåva till offeraltaret och där kommer ihåg att din broder har något otalt med dig,

Matt 5:24
så låt din gåva ligga framför altaret och gå först och försona dig med honom; kom sedan tillbaka och bär fram din gåva.

det är också en del av förlåtelsen. Att förlåta är viktigt, men OCKSÅ att försona sig genom att ta första steget

//undrande.

ps. admin jag har fortfarande inte fått svar på mina frågor ställa för ett par veckor sen. Förstår om du har mycket, men tacksam för svar.

undrande
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Vad betyder förlåt? Empty Suck o åter suck

Inlägg  HOSS ons sep 10, 2008 11:26 pm

Käre Suck det är inte bara jag som har sanningen utan alla som är härligt lösta och fria i och genom Jesu blod så så bra var det med det min vän.Nej nej detta är inte att förhäva mig för Jesus säger att han är vägen SANNINGEN och livet vilket innebär att eftersom att samme Jesus säger att vi äger ALL>T i honom så äger vi sanningen som frälsta utav ren gudomlig nåd.
Ja tyvärr så har Du rätt i att om Du inte av hjärtat förlåter så är Du bunden till synden ståendes utanför nåden, detta är INTE mitt påfund min vän utan kolla Guds ord så ser Du att det är Guds egna ord som säger oss detta.
Ja Du är fri att handla och vandla som du vill men frågan är om din egenhändiga frihet är bättre än den underbara frihet jag har i Jesu blods utgjutande för mig? Ta vara på den friheten Du också min vän

HOSS

Antal inlägg : 24
Location : "Skäve city" Stora Skedvi
Registration date : 08-08-29

http://www.hoss.dinstudio.se

Till överst på sidan Gå ner

Vad betyder förlåt? Empty Sv: Vad betyder förlåt?

Inlägg  Suck ons sep 10, 2008 4:53 pm

Du har rätt Hoss. Du har helt rätt. Fantastiskt med en människa som har sanningen. Måste kännas härligt för dig.

Vi övriga...

Kan nog känna oss lite påhoppade av att vi är TVUGNA att förlåta för ANNARS!!! är vi inte välsignade osv.

Bra, fint, toppen. Jag förlåter. Härligt Hoss. Du har befriat mig. Det är inte så enkelt. Ett ärligt menat förlåt självklart förlåter man det. Men många upplever att det finns ingen uppriktig ursäkt eller omvändelse.

Som jag tidigare sagt. Jag är fri. Du skulle ta och känna på den friheten jag har. HÄRLIGT!

Suck
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Vad betyder förlåt? Empty Sv: Vad betyder förlåt?

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet