Kingdom Center
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

telefon samtal på existens 2

2 posters

Gå ner

telefon samtal på existens 2 Empty Sv: telefon samtal på existens 2

Inlägg  Carola tor aug 28, 2008 8:13 pm

torndal skrev:igen tittade jag på existens 2 och 1, jurnalisten frågade inte svåra frågor på andra delen. i fösrsta delen frågade hon mer frågor som var svårare.rätta mig om jag är inte rätt men det ser ut att Christer har mer kompetens och professional i företags och affärs saker än i andliga kristna.

Du har gjort en helt korrekt iakttagelse. Christer har stora brister i andlighet och i förkunnelse. Jag har flera kasettband med nämnda person där hans s k predikningar inte bara är felaktiga utan helt ute och cyklar. Då ingen på KCS får den rätta kunskapen så kan ingen där heller ifrågasätta eller se hur galet det står till andligt. Då det arbetas och görs allt annat än söka Gud och läsa bibeln(man ska ju tänka på själen), så får man ingen kunskap och blir därför lätt offer för förförelser. När jag själv började ta tid för bibelläsning som nyfrälst för 15 år sen såg jag att det Christer sade inte alls stämde med vad Guds ord säger. På det viset visste jag att det var dags att lämna sammanhanget, vilket jag tackar och prisar Gud för att jag gjorde!

Carola

Antal inlägg : 4
Registration date : 08-08-28

Till överst på sidan Gå ner

telefon samtal på existens 2 Empty Sv: telefon samtal på existens 2

Inlägg  torndal tor aug 28, 2008 3:23 pm

igen tittade jag på existens 2 och 1, jurnalisten frågade inte svåra frågor på andra delen. i fösrsta delen frågade hon mer frågor som var svårare.rätta mig om jag är inte rätt men det ser ut att Christer har mer kompetens och professional i företags och affärs saker än i andliga kristna.

torndal
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

telefon samtal på existens 2 Empty Svara på frågor

Inlägg  Admin tor aug 28, 2008 9:02 am

Hej,

Det är inte alltid helt lätt att svara media. Allting ser så lätt ut när du tittar på skärmen. Det är inte heller alltid lätt att formulera svar på andliga frågor på ett sätt så att den svenska allmänheten, som inte har en kristen bakgrund kan förstå dem.

Guds välsignelse

Admin
Admin

Antal inlägg : 55
Registration date : 08-08-15

https://kingdomcenter.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

telefon samtal på existens 2 Empty telefon samtal på existens 2

Inlägg  torndal ons aug 27, 2008 7:46 pm

Varför svarade pastorn så osäkert på frågor i telefonsamtal på existens2? hade han inga svar och visade det hans okompetens i anliga erfarenhet?

torndal
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

telefon samtal på existens 2 Empty Sv: telefon samtal på existens 2

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet