Kingdom Center
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Existens vs KCS/Lone star

Gå ner

Existens vs KCS/Lone star Empty Existens tar sitt ansvar!

Inlägg  Watcher mån feb 21, 2011 12:03 pm

Existens tar sitt ansvar och har alltid tagit det!
Tyvärr kan man sällan dock säga detsamma om KC, för här har man skapat ett forum utan svar.
Kan det vara för att KC inget annat är än en sekt???

En religionssociologisk minimidefinition av sekt i sju punkter har gjorts av Roy Wallis:

1. Frivillig organisation där medlemskapet förtjänas.
2. Medlemskapet är exklusivt och kan fråntas de medlemmar som inte följer gruppnormerna.
3. Medlemmarna ser sig som en elit som är i besittning av särskild kunskap.
4. Sekten är vanligen i konflikt med sin omgivning.
5. Inom sig är sekten vanligen egalitär, det vill säga alla troende är ett prästerskap.
6. Sekten är etisk och asketisk, alltså att man har vissa levnadsregler och offrar tid och pengar på sin grupp.
7. Slutligen är sekten totalitär, det vill säga kräver totalt engagemang och försöker styra individens liv.

KC uppfyller samtliga kriterier ovan!

Existens är ett ärligt och samhällsutbildande program, något som är så långt från KC man kan komma!
Existens skall och har inget behov i sig att bemöta de sanningar de påvisade i programmet!

Kindom Center är och förblir en SEKT!!!

Watcher
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Existens vs KCS/Lone star Empty Existens vs KCS/Lone star

Inlägg  HOSS tor sep 11, 2008 10:29 am

Kan bara konstatera att de som skött sig allra bäst i denna soppa är KCS/Lone star De har med beröm tagit tjuren vid hornen och lagt sig vinn om att alla ska få säga sitt ställa frågor raka och ärliga samt att ge raka besked om vart de är på väg mot för mål.
Existens däremot har bevisat att de inte har och har haft goda avsikter.
Efter att jag känt igen deras taktik och hets från hur en av Existens producenter behandlat mig i ungdomsåren gav jag de på Existens chansen samt denne nämnde producent chansen att besvara och ev be om förlåt för sina handlingar.
Men nej nej det råder total tystnad så jag bara säger som så här Välsignelse över vännerna på KCS/Lone star som tar sin tjänst för Herren på allvar

HOSS

Antal inlägg : 24
Location : "Skäve city" Stora Skedvi
Registration date : 08-08-29

http://www.hoss.dinstudio.se

Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet