är christer fortförande apostlen?
Sida 1 av 1
KINGDOM CENTER ÄR EN SEKT!!!
En religionssociologisk minimidefinition av sekt i sju punkter har gjorts av Roy Wallis:
1. Frivillig organisation där medlemskapet förtjänas.
2. Medlemskapet är exklusivt och kan fråntas de medlemmar som inte följer gruppnormerna.
3. Medlemmarna ser sig som en elit som är i besittning av särskild kunskap.
4. Sekten är vanligen i konflikt med sin omgivning.
5. Inom sig är sekten vanligen egalitär, det vill säga alla troende är ett prästerskap.
6. Sekten är etisk och asketisk, alltså att man har vissa levnadsregler och offrar tid och pengar på sin grupp.
7. Slutligen är sekten totalitär, det vill säga kräver totalt engagemang och försöker styra individens liv.
Och enligt två avhoppare blev Christer kallad apostel!!! Ljug inte om ert förflutna!
Men ni vänder väl kappan efter vinden likt Knutbyförsamlingen gjorde när sekterismen verkligen visade sitt fula ansikte!
KC är och förblir en sekt med en totalitär ledare som äger sanningen, elitismen är kraftig och slående!
Ni är och förblir en sekt!
1. Frivillig organisation där medlemskapet förtjänas.
2. Medlemskapet är exklusivt och kan fråntas de medlemmar som inte följer gruppnormerna.
3. Medlemmarna ser sig som en elit som är i besittning av särskild kunskap.
4. Sekten är vanligen i konflikt med sin omgivning.
5. Inom sig är sekten vanligen egalitär, det vill säga alla troende är ett prästerskap.
6. Sekten är etisk och asketisk, alltså att man har vissa levnadsregler och offrar tid och pengar på sin grupp.
7. Slutligen är sekten totalitär, det vill säga kräver totalt engagemang och försöker styra individens liv.
Och enligt två avhoppare blev Christer kallad apostel!!! Ljug inte om ert förflutna!
Men ni vänder väl kappan efter vinden likt Knutbyförsamlingen gjorde när sekterismen verkligen visade sitt fula ansikte!
KC är och förblir en sekt med en totalitär ledare som äger sanningen, elitismen är kraftig och slående!
Ni är och förblir en sekt!
Watcher- Gäst
Apostel
Vi kallar inte Christer för apostel.
Tror att denna diskussion kan avslutas nu,
Guds välsignelse
Tror att denna diskussion kan avslutas nu,
Guds välsignelse
Sv: är christer fortförande apostlen?
betyder det att ni kallar honom odirekt som apostel?
Hoos. jag vet vad betyder alla 5 tjänster. men Tänk själv är det inte så högt att vara Apostel mellan 80 vuxna människor bl.a. de 80 vuxna nästan alla är redan blod och bröloppssläktingar mellan varandra.
Hoos. jag vet vad betyder alla 5 tjänster. men Tänk själv är det inte så högt att vara Apostel mellan 80 vuxna människor bl.a. de 80 vuxna nästan alla är redan blod och bröloppssläktingar mellan varandra.
torndal- Gäst
Apostel
Apostel Lärare Evangelist Herde Profet Det är tjänster givna av Gud och alla kan vi ha bitar av alla dessa i oss ibland några mer tydliga men observera det är inte vad vi säger oss att ha för tjänst som är centralt utan vad vår frukt visar på.
Vad gäller Apostelns tjänst så är den ju banande och församlingsutropande är det CS frukt? Jag vet inte eftersom att jag ej varit medlem eller elev
Vad gäller Apostelns tjänst så är den ju banande och församlingsutropande är det CS frukt? Jag vet inte eftersom att jag ej varit medlem eller elev
HOSS- Gäst
Sv: är christer fortförande apostlen?
när andra KCS ledarna pratade och predikade för ungdomar och elever de kallade honom apostel, det kommer jag ihåg tydligt, 100%, ibland i predikan nämde han att han har apostels vision och kallalse.. deta ord apostel användades ofta.
torndal- Gäst
är christer fortförande apostlen?
Nämnar ni fortförande pastorn som Apostlen? Vem utnämnade eller faststäldade honom att han är en apoltlen? Bara han sig själv eller hur?
torndal- Gäst
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet