telefon samtal på existens 2
2 posters
Sida 1 av 1
Sv: telefon samtal på existens 2
torndal skrev:igen tittade jag på existens 2 och 1, jurnalisten frågade inte svåra frågor på andra delen. i fösrsta delen frågade hon mer frågor som var svårare.rätta mig om jag är inte rätt men det ser ut att Christer har mer kompetens och professional i företags och affärs saker än i andliga kristna.
Du har gjort en helt korrekt iakttagelse. Christer har stora brister i andlighet och i förkunnelse. Jag har flera kasettband med nämnda person där hans s k predikningar inte bara är felaktiga utan helt ute och cyklar. Då ingen på KCS får den rätta kunskapen så kan ingen där heller ifrågasätta eller se hur galet det står till andligt. Då det arbetas och görs allt annat än söka Gud och läsa bibeln(man ska ju tänka på själen), så får man ingen kunskap och blir därför lätt offer för förförelser. När jag själv började ta tid för bibelläsning som nyfrälst för 15 år sen såg jag att det Christer sade inte alls stämde med vad Guds ord säger. På det viset visste jag att det var dags att lämna sammanhanget, vilket jag tackar och prisar Gud för att jag gjorde!
Carola- Antal inlägg : 4
Registration date : 08-08-28
Sv: telefon samtal på existens 2
igen tittade jag på existens 2 och 1, jurnalisten frågade inte svåra frågor på andra delen. i fösrsta delen frågade hon mer frågor som var svårare.rätta mig om jag är inte rätt men det ser ut att Christer har mer kompetens och professional i företags och affärs saker än i andliga kristna.
torndal- Gäst
Svara på frågor
Hej,
Det är inte alltid helt lätt att svara media. Allting ser så lätt ut när du tittar på skärmen. Det är inte heller alltid lätt att formulera svar på andliga frågor på ett sätt så att den svenska allmänheten, som inte har en kristen bakgrund kan förstå dem.
Guds välsignelse
Det är inte alltid helt lätt att svara media. Allting ser så lätt ut när du tittar på skärmen. Det är inte heller alltid lätt att formulera svar på andliga frågor på ett sätt så att den svenska allmänheten, som inte har en kristen bakgrund kan förstå dem.
Guds välsignelse
telefon samtal på existens 2
Varför svarade pastorn så osäkert på frågor i telefonsamtal på existens2? hade han inga svar och visade det hans okompetens i anliga erfarenhet?
torndal- Gäst
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet