Kingdom Center
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

vad hander pa sondagmotet?

Gå ner

vad hander pa sondagmotet? Empty Sv: vad hander pa sondagmotet?

Inlägg  torn ons sep 03, 2008 1:58 pm

eller hur?

torn
Gäst

Till överst på sidan Gå ner

Inlägg  Torndal ons sep 03, 2008 1:57 pm

Evangelisera betyder evangelisera, predika Guds ORD för ofrälsta, okristna.
Bygga relationer betyder bygga relationer, det är inte samma som evangelisera. blanda inte ords betydelser.
Pastorn sade att ni köpte centret i 1991 och nu är 2008 så det gick 17år och ni bara nu tänker starta att bjuda okristna, ofrälsta människor till församlingen på söndags möte? 17 år att få ett uppenbarelsen om att man skulle frälsas på motet i församlingen.
ett stort steg tänker jag.
jag tyckte att det är självklart fösta vad pastorn skulle tänka om i församlingen; vem ska fräslstas och känna Jesus.

Torndal
Gäst

vad hander pa sondagmotet? Empty Bibeln

Inlägg  Admin tor aug 28, 2008 3:40 pm

Jag håller helt med dig om att en Pastor eller predikant utan Bibeln liksom en blind chaufför.
Det är ju dock så att även om man bygger sina predikningar på bibeln så kanske man inte säger vers och kapitel.
Under de möten jag har varit med på har Pastor Christer citerat bibeln, med vers och kapitel många gånger.

Sen kan det ju också vara en bra kritik att det är bra att citera bibeln mer i mötena.

Guds välsignelse

Admin
Admin

Antal inlägg : 55
Registration date : 08-08-15

https://kingdomcenter.swedishforum.net

Inlägg  torndal tor aug 28, 2008 2:41 pm

också frågade jag inte hur predikar andra och vilka predikans sätter finns. jag frågade om Pastorn Christer använder Bibeln.
jag var på KCS 3 år i året finns 50 söndagar under 3 år 150 söndagar jag har inte missat ett söndagsmöte, jag var på alla. 150 söndagmöten pastorn hade inte öppnat bibeln non gång alls, även om en gång. . hur är det nu?
kan du nämna non predikatn som predikar utan Bibeln till Församlingar, jag har 3 kristna kanaler jag ser att alla citerar, läser versar och kapitlar ordspråk och olika historier direkt från Bibeln.
Pastor eller predikant utan Bibeln liksom en blind chaufför.

torndal
Gäst

Inlägg  torndal tor aug 28, 2008 2:23 pm

tack admin att du kunde fatta orden utan ö ä å. om jag beskriver gammal bild darför frågar jag vad det är nu.
bra att dopade män, innan gjorde ni inte det.Är det inte bättre ha församlings fast tillsammans , det är mycket starkare än fasta personligt,tiita man fastar personligt för personligt problem., fasta församligt för församligt problem. Guds Ord säger att det är starkare när 2 eller 3 samlas än en man.
jag trode att Jesus åt med tusentals manniskor efter predikan,inte under predikan, alla åt efter predikan. hur man kan äta och koncentreras på Guds Ord samtidigt eller kropliga eller andliga behov.
bara en gång åt och predikade Jesus samtidigt, när han åt bröd och drack vin att visa att vinet är Hans blod och bröd är hans krop.
o nästa fråga äter ni bröd och dricker vin som hans blod och krop? innan gjorde ni inte det. under 3 år när jag var på kcs
jag glömde vad heter den proccesen på svenska.

torndal
Gäst

vad hander pa sondagmotet? Empty RE: Vad händer på Söndagsmötena

Inlägg  Admin tor aug 28, 2008 8:54 am

OJOJOJ,

Många frågor på en gång. Tyvärr verkar det som att mycket speglar en lite felaktig (kanske gammal) bild,

Jag har aldrig hört talas om att Söndagsmötena skulle varit obligatoriska. Nu har vi inte våra möten på Söndagar utan på andra dagar (står inte i Bibeln att det måste vara på Söndagar) och de är absolut inte obligatoriska.

Olika predikanter predikar på olika sätt. En del reciterar många bibelord. Andra baserar sina budskap på bibelord men väljer att inte recitera så mycket. Det är nog också så att i en församling finns flera olika människor som predikar och gör det på olika sätt.

Det är ju helt upp till varje medlems egen Gudsrelation hur mycket de vill fasta etc.

Vi ber mycket för människors behov.

Vi har evangelisation, fast den baserar sig mycket på att bygga relationer och möta människors behov.

Människor blir frälsta om än inte i den utsträckning som vi skulle önska.

Vi har haft flera dop den senaste tiden.

Vi kommer nu att starta ett speciellt möte för människor som inte har en relation med Gud.

I många av de möten Jesus hade med människor var mat en central del. Jesus predikade mycket mer i en personlig sättning runt ett bord än i en traditionell "kyrko" sättning.

Guds välsignelse!

Admin
Admin

Antal inlägg : 55
Registration date : 08-08-15

https://kingdomcenter.swedishforum.net

vad hander pa sondagmotet? Empty vad hander pa sondagmotet?

Inlägg  torndal ons aug 27, 2008 7:33 pm

ar sondagsmotet forforande obligatoriska eller friviliga? varfor under predikan Pastorn anvander inte Bibeln? inga versar, inga kapitlar, inga citater och ordsprok. Varfor fastar ni inte? inga bon for behov?, inga evangelisationer? inga dopningar? och inga fralsningar var ar ofalsta manniskor pa motet? varfot ofralsta manniskor bjudas inte till moten? varfor brukar ni ata under motet?

torndal
Gäst

Inlägg  Sponsored content

Sponsored content

Till överst på sidan

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet