Vilka Svenska församlingar sammarbetar ni med?
Sida 1 av 1
KOMPLETTINGAR till MITT INLÄGG
Eftersom inte hemsides adressen kom med av någon anledning så gå in på molle.nu, och gå till länken Vilda Western för att se om broder Målles besök hos syskonen Christer med team och församling
VAJDA- Gäst
BESÖK MYCKET GÄRNA
BESÖK MYCKET GÄRNA och FÖR ATT SE PÅ TREVLIGT BESÖK HOS SYSKONEN CHRISTER SEGERLIV med TEAM och FÖRSAMLING
VAJDA- Gäst
Gästtalare
Hej,
Vi har i dagsläget många gästtalare som kommer talar vid olika tillfällen på vår församling.
De senaste veckorna har vi haft pastorer från Danmark, flera från Holland, Bulgarien, Tyskland som har talat hos oss i olika möten.
Vi har mycket samarbete med andra församlingar, kanske inte så många i Sverige, men från Danmark och andra europeiska länder.
Eftersom vi nu blir så uthängda i media, så väljer vi att inte nämna en massa namn på andra pastorer och församlingar etc.
Guds välsignelse
Vi har i dagsläget många gästtalare som kommer talar vid olika tillfällen på vår församling.
De senaste veckorna har vi haft pastorer från Danmark, flera från Holland, Bulgarien, Tyskland som har talat hos oss i olika möten.
Vi har mycket samarbete med andra församlingar, kanske inte så många i Sverige, men från Danmark och andra europeiska länder.
Eftersom vi nu blir så uthängda i media, så väljer vi att inte nämna en massa namn på andra pastorer och församlingar etc.
Guds välsignelse
Sv: Vilka Svenska församlingar sammarbetar ni med?
jag var i KCS 3 år 1999-2002
i denna tiden hade de inga kontakter med andra församlingar i sverige. kanske nu, vet ej. och de sökte inte sonna kontakter under 3 år.. de bjuda nogra svenska elever till sin gymnasium från andra församlingar eller eleverna hittade de själv genom reklam . det var den enda kontakts sättet.
men om att bjuda non annan predikant eller pastorn till sin församling att predika , eller göra non kristna projekt eller evangelisation tillsamans, eller även kristna fest tillsamans inte, det de gjorde inte.
i denna tiden hade de inga kontakter med andra församlingar i sverige. kanske nu, vet ej. och de sökte inte sonna kontakter under 3 år.. de bjuda nogra svenska elever till sin gymnasium från andra församlingar eller eleverna hittade de själv genom reklam . det var den enda kontakts sättet.
men om att bjuda non annan predikant eller pastorn till sin församling att predika , eller göra non kristna projekt eller evangelisation tillsamans, eller även kristna fest tillsamans inte, det de gjorde inte.
torndal- Gäst
Samarbete med svensk församling
Det verkar inte som ni rakt ut vill säga vilken/vilka svenska församlingar ni samarbetar med.
Har jag rätt och i så fall varför? Om inte, vilken/vilka är det i så fall?
Har jag rätt och i så fall varför? Om inte, vilken/vilka är det i så fall?
Din stor- Gäst
Om Destiny Fellowship
Vem är pastor i församlingen Destiny Fellowship?
(Har inte riktigt koll)
Blessings
(Har inte riktigt koll)
Blessings
Men vadå ???
Hallå hallå har Du kontrollbehov? vem är det då som styr dig? Kan det vara så att Du är ledd av kontrollandar som behöver komma ut i fria luften för inte vill Du väl påstå att denna envetna konfliktsökande process som Du i nuläget utför är Gudsinspirerad?
HOSS- Gäst
Fortfarande, fortfarande inget svar...
Fortfarande, fortfarande inget svar om Destiny Fellowship...
Gustaf- Gäst
Sv: Vilka Svenska församlingar sammarbetar ni med?
Du svarar inte på frågan om Destiny Fellowship.
Gustaf- Gäst
Hej Gustaf
Det är inte direkt korrekt att säga att vi inte har några samarbetsförsamlingar i Sverige.
Evangelists websida är www.evangelist.dk.
Den ukrainska församlingen God Embassy tillhör inget samfund på det sättet. Man kan säga att det är en pentekostal karismatisk församling.
De har dock själva 300 församlingar över världen och är mycket respekterade globalt. Du kan läsa mer på www.godembassy.org.
Evangelists websida är www.evangelist.dk.
Den ukrainska församlingen God Embassy tillhör inget samfund på det sättet. Man kan säga att det är en pentekostal karismatisk församling.
De har dock själva 300 församlingar över världen och är mycket respekterade globalt. Du kan läsa mer på www.godembassy.org.
Rättelse
Läste precis i en annan tråd att ni inte hade några samarbetsförsamlingar i Sverige.
Den Danska församlingen "Evangeliet" som ni samarbetar med. Vad heter de mer? Har de en hemsida? Har de någon kontaktperson?
Den Ukrainska församlingen ni samarbetar med, tillhör de något samfund eller någon etablerad kristen förgrening?
Jag har personligen träffat på er hos en församling som heter Destiny Fellowship i Göteborg. Hur ser era kontakter med den församlingen ut idag? Hur har de kontakterna sett ut tidigare?
Den Danska församlingen "Evangeliet" som ni samarbetar med. Vad heter de mer? Har de en hemsida? Har de någon kontaktperson?
Den Ukrainska församlingen ni samarbetar med, tillhör de något samfund eller någon etablerad kristen förgrening?
Jag har personligen träffat på er hos en församling som heter Destiny Fellowship i Göteborg. Hur ser era kontakter med den församlingen ut idag? Hur har de kontakterna sett ut tidigare?
Gustaf- Gäst
Vilka Svenska församlingar sammarbetar ni med?
På församlingens hemsida ser jag att ni har ett samarbete med en ukrainsk församling.
Har ni några församlingar i Sverige som samarbetar med er? Vilka?
Har ni några församlingar i Sverige som samarbetar med er? Vilka?
Gustaf- Gäst
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet