Kingdom Center
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Så här anser jag

Gå ner

Så här anser jag Empty KINGDOM CENTER ÄR EN SEKT!!!

Inlägg  Watcher mån feb 21, 2011 12:41 pm

En religionssociologisk minimidefinition av sekt i sju punkter har gjorts av Roy Wallis:

1. Frivillig organisation där medlemskapet förtjänas.
2. Medlemskapet är exklusivt och kan fråntas de medlemmar som inte följer gruppnormerna.
3. Medlemmarna ser sig som en elit som är i besittning av särskild kunskap.
4. Sekten är vanligen i konflikt med sin omgivning.
5. Inom sig är sekten vanligen egalitär, det vill säga alla troende är ett prästerskap.
6. Sekten är etisk och asketisk, alltså att man har vissa levnadsregler och offrar tid och pengar på sin grupp.
7. Slutligen är sekten totalitär, det vill säga kräver totalt engagemang och försöker styra individens liv.

Kära du det handlar inte om avund!!! Jag varnar bara för det ni är, nämligen en SEKT!!!
Det är lätt att kalla något avund och andra abstrakta ord. Ni gömmer er bakom en tro man säger ingen annan kan känna, man kallar det avund men kan inte bemöta en enda del av den kritik avhopparna ger er. Ni har inte nu och kommer inte i framtiden kunna försvara er sekterism. Ni kallar oss kritiker för djävulens redskap och att vi bara försöker söndra.
Har inte er kära sheriff förkunnat detta, att jag och andra kritiker är just detta, djävulens redskap!!??
Om ni istället självrannsakar er och känner i ert innersta så ser ni det destruktiva i att ge ert liv för en irrlära!
Sheriffen styr och lyder man inte så är det OUT eller hjärntvätt som gäller. Han använder sig som alla sektledare av hårt styre och oförklarliga konsekvenser.
Tål han kritik? Nej för då blir han sur och påstår att Gud sagt si och så, och det är ju bara han som kan se guds riktiga budskap.
Ser ni det hemska i de liv ni lever. Det har inget med tro att göra utan handlar om pengar och makt!!!!

Watcher
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Så här anser jag Empty kolla kolla

Inlägg  Klippare lör sep 06, 2008 11:15 pm

Har klippt ut detta från en annan plats läs och förstå!


Vi tackar för en mycket trevlig kväll med mycket god mat och dryck, trevligt sällskap och allt vad det innebär. Hoppas det blir fler gånger på gamla vägasked.
April 27 2008 14:58:19



Tack, snälla till Er, som anordnade
den underbart trevliga festen, på
Lone Star den 26 april. den var
suverän.

Varför ska det vara sådan avund bland Er kritiker? välsigna istället !!

Klippare
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Så här anser jag Empty Så här anser jag

Inlägg  Filip. fre sep 05, 2008 11:25 am

Om folk får göra sin talan i församlingen, och om utrymme ges till de som kanske inte är så starka, att höra Alla är viktigt för att inte känna sig nerröstad, och ge folk utrymme att både utvecklas och känna att de mår bra i församlingen. Kanske ibland sitta ner och fråga era nuvarande församlingsmedlemmar om hur de mår och att de kan vara öppenhjärtade med vad som sägs.

All kritik i sådana situationer borde ju bara gagna församlingen. Det förflutna verkar, iaf vad jag läst varit både av tidigare medlemmar, och ert uttalande på KCFs hemsida, lite sisådär, jag anser att om man gör upp med det, vilket kan ta tid beroende på hur många som kan ha blivit berörda, och sedan bygger nuet och framtiden med de värderingar ni säger ha idag så ser jag inget problem med det. Folk får leva hur de vill, bara de är medvetna om Hur de lever det och inte blir kvävda. Öppenhet är viktigast.

Jag är imponerad av LoneStar, ser jätteproffsigt ut, jag skulle gärna vilja vara cowboy för en dag Wink

Ta hand om er och hoppas att ni möter era framtida medlemmar med respekt, kärlek och öppenhet, speciellt till de som behöver det mest.

Filip.
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Så här anser jag Empty Sv: Så här anser jag

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet