Kingdom Center
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

VI ÄLSKAR CHRISTER S med TEAM och MEDLEMMAR

Gå ner

VI ÄLSKAR CHRISTER S med TEAM och MEDLEMMAR Empty Sekterism

Inlägg  Watcher mån feb 21, 2011 11:57 am

Vajda du är lurad av en sekteristisk rörelse!
Om du vågar läsa kriterierna nedan om sekterism så kan du själv se att KC uppfyller alla kriterier för sekt!!!

En religionssociologisk minimidefinition av sekt i sju punkter har gjorts av Roy Wallis:

1. Frivillig organisation där medlemskapet förtjänas.
2. Medlemskapet är exklusivt och kan fråntas de medlemmar som inte följer gruppnormerna.
3. Medlemmarna ser sig som en elit som är i besittning av särskild kunskap.
4. Sekten är vanligen i konflikt med sin omgivning.
5. Inom sig är sekten vanligen egalitär, det vill säga alla troende är ett prästerskap.
6. Sekten är etisk och asketisk, alltså att man har vissa levnadsregler och offrar tid och pengar på sin grupp.
7. Slutligen är sekten totalitär, det vill säga kräver totalt engagemang och försöker styra individens liv.


Med sekt menas en grupp människor som är sammanbundna med någon ideologi eller någon/några ledare. Ordet sekt kan härledas till latinets secta (princip; parti; filosofisk skola; ideologi; partiprogram)[1]. Sekter finns inom religiösa respektive icke-religiösa ideologier. Sekter kan vara politiska, religiösa eller vara andra grupper eller föreningar. Somliga sekter kan påverka människors liv mycket, sina medlemmar, men även andra människor. Sekter finns inom så gott som alla religioner och ideologier. Ord som sekt, sekterism, sektledare används ofta i nedsättande betydelse, men de har ej alltid använts uteslutande i nedsättande betydelse. Ursprungligen kunde ordet sekt även ha neutral eller positiv betydelse. Ordet används i många fall för att betona avvikande livsstil, eller extrema åsikter eller starkt ledarskap. Även förtryck eller farliga åsikter kan åsyftas.

Låt er inte luras av den sekterism KC sprider! Läran är endast ute efter makt och pengar. Ni välsignar och tillbedjer utan att veta vad ni pratar om.
Om du känner inne i ditt innersta, det man kan kalla sök i ditt hjärta, så kommer du se att du tyvärr är och förblir lurad!!!
KC är en ursäkt för att styra och manipulera människor!!!

Watcher
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

VI ÄLSKAR CHRISTER S med TEAM och MEDLEMMAR Empty Vadja???

Inlägg  Gustaf mån sep 15, 2008 1:32 pm

Varför är Vadja så arg?
Varför skriver hon allt i feta VERSALER?
Är hon så arg som det ser ut?

Gustaf
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

VI ÄLSKAR CHRISTER S med TEAM och MEDLEMMAR Empty Suck o åter suck

Inlägg  HOSS tor sep 11, 2008 12:19 am

Käre Suck konstruktiv kritik är aldrig fel min vän så det är jag inte rädd för men att din välsignelse skulle vara stor med tanke på dina påhopp etc verkar inte troligt för välsignelsens frukt är inte sådan.
Ja käre Suck Du är inte ensam om att vara lycklig och fri i och genom Jesu blod eftersom att Jesus ljöt sitt blod för oss alla om vi bara vill ta emot denna underbara gåva.
Käre Suck att be om förlåtelse innebär att man ångrar tokigheter och när man gör så då är man förlåten oavsett vad du tycker.
Guds ord säger oss på frågan om hur ofta vi ska förlåta inte bara 7 ggr utan 7 gånger 70 så ta det som svar på din fråga.
När Gud förlåter är allt förlåtet och glömt han fiskar inte i förlåtelsens hav så varken Du eller jag har rätt att fiska däri heller.
Gud graderar ej heller synder eller grader av förlåtelsen så gör inte så Du heller.
Kom ihåg att när Du ber fader vår så ber Du förlåt oss såsom ock vi förlåter ...... Så om Du inte förlåter så får Du inte heller räkna med egen förlåtelse.... Skyll nu INTE detta på mig det är INTE jag som har skrivit eller författat Guds ord utan det är Gud själv som har sagt oss vad han vill ratta in rätt kanal och lyssna på honom min vän.

HOSS

Antal inlägg : 24
Location : "Skäve city" Stora Skedvi
Registration date : 08-08-29

http://www.hoss.dinstudio.se

Till överst på sidan Gå ner

VI ÄLSKAR CHRISTER S med TEAM och MEDLEMMAR Empty Sv: VI ÄLSKAR CHRISTER S med TEAM och MEDLEMMAR

Inlägg  Suck ons sep 10, 2008 4:48 pm

Jag är rikligen välsignad. Tackar som frågar.

Hoss och Vajda ni är i mina ögon blinda för någon form av kritik av en verksamhet som har sårat människor oerhört djupt.

Jag är lycklig fri och salig. Jesus har gjort sitt under för mig.

Jag ifrågasätter inte att jag är fri. Jag ifrågasätter hur man ber om förlåtelse. Är man "of the hook" för att man säger oj förlåt det var del. SÅ säger inte Jesus. (Kolla biblen)

Suck
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

VI ÄLSKAR CHRISTER S med TEAM och MEDLEMMAR Empty Ge mig en SUCK till!!

Inlägg  HOSS ons sep 10, 2008 9:25 am

Käre Suck!
Hur är det med din frihet i kristus som Du skryter med?
Är man fri i Kristus så håller man sig till sanningen ren och klar inte till några grumliga pölar av bittehet hat eller stridslystnad... alltså borde din målsättning vara att ställa raka och ärliga frågor och hålla dig borta från påhopp och illasinnade frågor.
Käre Suck gör som vajda välsigna kcs och CS så ska Du se att dina välsignelser vänder tillbaka på dig med istället för som Du nu gör idiotförklarar en broder i Herren vilket bara slår tillbaka på dig själv i slutändan.

HOSS

Antal inlägg : 24
Location : "Skäve city" Stora Skedvi
Registration date : 08-08-29

http://www.hoss.dinstudio.se

Till överst på sidan Gå ner

VI ÄLSKAR CHRISTER S med TEAM och MEDLEMMAR Empty SVAR till SUCK

Inlägg  VAJDA fre sep 05, 2008 10:06 am

JA, VI tycker att det är JÄTTE fint av KC att Öppna dessa möjligheter, men när vi ser vissa frågor och påståenden så måste VI ha samma möjligheter såsom utomstående att skriva vad VI tycker, tänker och känner som DU säger dig att ha.
Detta forum är Öppet för alla tankar och frågor så därför tar vi oss friheten att säga vad vi tycker, tänker och känner när man tar upp saker och ting som skett illa för åratal sedan.
Om vi har blivit illa behandlade så måste vi älska, glömma och förlåta innan motparten haft förstånd att be om förlåtelse, för om så INTE sker så blir det mycket lätt bitterhet, agg, hat etc. hos dem som INTE glömt och förlåtit, och vem drabbas av det illa?
Inte är det Christer med team, utan det är dem som INTE glömt och förlåtit.
Ingen är fullkomlig här i livet.
VAR RIKLIGEN VÄLSIGNAD DU SOM SKRIVIT ANONYMT

VAJDA
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

VI ÄLSKAR CHRISTER S med TEAM och MEDLEMMAR Empty Sv: VI ÄLSKAR CHRISTER S med TEAM och MEDLEMMAR

Inlägg  Suck tor sep 04, 2008 9:02 pm

Vajda. Kalla någon annan än mig belackare.

KCS har på sin hemsida lagt ut ett öppet forum där man kan ställa frågor.

tror du verkligen att den endast är till för snälla frågor? Det vore ju idiotiskt.

Vajda, du förstör förumet när du svarar på frågor som Admin ska svara på.

MVh
JAG är fri i kristus.

Suck
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

VI ÄLSKAR CHRISTER S med TEAM och MEDLEMMAR Empty VI ÄLSKAR CHRISTER S med TEAM och MEDLEMMAR

Inlägg  VAJDA ons sep 03, 2008 1:43 am

VI ÄLSKAR CHRISTER S med TEAM och MEDLEMMAR JÄTTE MYCKET, och VI VILL BARA VÄLSIGNA DEM och BEDJA FÖR DEM DAGLIGEN.
VI VILL INTE TILLHÖRA DEM SOM BELACKAR, FÖRTALAR, FÖRKASTAR DEM etc. FÖR DET SOM SKETT PÅ 90 TALET, men VI VILL VARA ANDLIGA SUPPORTRAR FÖR ATT DEM SKALL KUNNA VÄXA TILL SÅSOM KRISTNA, och CHRISTER SÅSOM HERRENS TJÄNARE bl.a. VISSLIGT och ÖDMJUKT.
INGEN ENDA ÄR FULLKOMLIG, UTAN VI ALLA GÖR FEL, BRISTER, TILLKORTAKOMMANDEN.
VÅRA HÖGT ÄLSKADE CHRISTER med TEAM och MEDLEMMAR, VAR ALLTID RIKLIGEN VÄLSIGNADE i HERRENS VÄLDIGA NÅD och BARMHÄRTIGHET

VAJDA
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

VI ÄLSKAR CHRISTER S med TEAM och MEDLEMMAR Empty Sv: VI ÄLSKAR CHRISTER S med TEAM och MEDLEMMAR

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet