Kingdom Center
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

ej kowboy i församlongen

2 posters

Gå ner

ej kowboy i församlongen Empty FÖRSVARA INTE KINDOM CENTERS IRRLÄROR!!!

Inlägg  Watcher mån feb 21, 2011 12:07 pm

En religionssociologisk minimidefinition av sekt i sju punkter har gjorts av Roy Wallis:

1. Frivillig organisation där medlemskapet förtjänas.
2. Medlemskapet är exklusivt och kan fråntas de medlemmar som inte följer gruppnormerna.
3. Medlemmarna ser sig som en elit som är i besittning av särskild kunskap.
4. Sekten är vanligen i konflikt med sin omgivning.
5. Inom sig är sekten vanligen egalitär, det vill säga alla troende är ett prästerskap.
6. Sekten är etisk och asketisk, alltså att man har vissa levnadsregler och offrar tid och pengar på sin grupp.
7. Slutligen är sekten totalitär, det vill säga kräver totalt engagemang och försöker styra individens liv.

Kläder eller ej, KC är en sekt och kommer så att förbli!
Kläderna på kroppen är ovesäntliga om man sprider irrläror!

Scientologer, Hare Krishna och KC, all står de för samma sak! Det är endast makt, pengar och elitism!

Watcher
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

ej kowboy i församlongen Empty Bäst är att använda hela Guds vapenrustning

Inlägg  HOSS ons sep 10, 2008 9:33 am

Käre Torndal

Huruvida de på kcs har det gott med Gud eller inte kan jag inte ge dig svar på men jag håller med dig om att om man ska må bra så bör hela Guds vapenrustning vara påtagen dagligen Ef 6 kan man läsa om detta

HOSS

Antal inlägg : 24
Location : "Skäve city" Stora Skedvi
Registration date : 08-08-29

http://www.hoss.dinstudio.se

Till överst på sidan Gå ner

ej kowboy i församlongen Empty Sv: ej kowboy i församlongen

Inlägg  Torndal ons sep 03, 2008 2:16 pm

jag tänker de har inte gott med Gud. kan du ha gott med gud utan Guds Ord, Bibeln alls? nej inte, det går inte.
jag vitnar dej under 3 år inga Bibels versar, kapitlar, ordspråk, och historier från Bibeln där i Församlingen. Pastorn kom till möte utan Bibeln.

Torndal
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

ej kowboy i församlongen Empty klädsel mm

Inlägg  HOSS tor aug 28, 2008 1:33 pm

Torndal Du fick ett bra svar tycker jag av admin eftersom att jag ej är medlem och ej varit där så kan jag bara tillägga min syn på saken.
Jag antar att det inom KCS är lika fri klädselkod som i vilken annan församling som helst och lika stort mått av människor bestående av kött o blod och egna intressen och känslor vilket gör att säkert en del bär kjol och andra cowboyhatt vilket inte bör vara varken ditt eller mitt problem. Det viktiga och centrala är väl att man har det gott med Gud?

HOSS
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

ej kowboy i församlongen Empty Sv: ej kowboy i församlongen

Inlägg  torndal tor aug 28, 2008 1:16 pm

Hoos.mina frågor har samband med församlingen och kristna liv, deras kristna miljo är jag intereserad av.
som företag och affärsmän de visar sig brå och klart.att kowboy kläder är deras arbetskläder det förstårs också begripligt.

torndal
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

ej kowboy i församlongen Empty Typiskt

Inlägg  HOSS tor aug 28, 2008 11:02 am

Torndals fråga är inte den typisk för en som bara vill vara lite utmärkande och agera ut sin bitterhet?
Sunda förnuftet brde ju säga var och en att om ett sammanhang eller en församling har en westerninriktning så är det naturliga att alla som är i tjänst anammar den stilen.
Jag är själv med i ett westernshow gäng som heter peacemakers och vi är ingen sekt ej heller sektstämplade kanske för att vi inte är en församling utan en förening beståeende av troeende som otroeende men men lika fullt så har vi samma inställning som KCS vad gäller principen om att när vi är ute på våra shower så är vi alla westernklädda oavsett om vi bara slappar vid läger elden eller utför vår show.
Så Torndal menar Du att det bara är förkastligt av KCS att vilja att de som är i tjänst är i samklang med inriktningen eller anser Du att även vi i peacemakers agerar förkastligt? Om inte vari består då skillnaden enligt dig?

HOSS
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

ej kowboy i församlongen Empty Församlingen

Inlägg  Admin tor aug 28, 2008 9:21 am

Församlingen tvingar ingen att vara Cowboy.

Däremot har konferenscentret cowboy stil och därför är det självklar obligatoriskt att vara cowboy klädd när man är i tjänst i konferenscentret.

När folk är på sina respektiva arbetsplatser runt om i Skåne är ju de flesta inte direkt klädda som Cowboys.

De flesta av våra besökare har absolut ingen anknytning till Cowboy eller Western.

Guds välsignelse

Admin
Admin

Antal inlägg : 55
Registration date : 08-08-15

https://kingdomcenter.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

ej kowboy i församlongen Empty ej kowboy i församlongen

Inlägg  torndal ons aug 27, 2008 8:24 pm

Finns det non i församlingen som lever inte i kowboy stil? varfor inte? är kowboy stilen obligatorisk?

torndal
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

ej kowboy i församlongen Empty Sv: ej kowboy i församlongen

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet