Kingdom Center
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Varför engelska på hemsidan?

Gå ner

Varför engelska på hemsidan? Empty bristen på svenska är snarare ett problem.

Inlägg  fredrika tor aug 21, 2008 10:24 am

Det faktum att siten inte är på svenska gjorde att jag blev lite fundersam, och när jag skapade mig en uppfattning kom fram till att detta måste vara en engelskspråkig kyrka.
Genom att kolla på webbsidan så drar jag slutsatsen att ni inte är en gudstjänstfirande kyrka, eller hur är det med det?
Det jag blir förvånad över är att ni kommunicerar lite på svenska, sådant som är viktigt och relevant för existensprogammen. Detta känns väldigt märkligt. Varför inte vara konsekventa med språket?

fredrika
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Varför engelska på hemsidan? Empty Kingdom Center jobbar mycket internationellt

Inlägg  Admin tis aug 19, 2008 8:29 pm

Hej!
Vi har valt att ha vår websida på engelska för att vi har ett stort internationellt arbete och de flesta svenskar har inga problem att läsa på engelska (det sparar oss lite arbete att ha den på ett språk Very Happy ). Precis som i andra sammanhang finns det vissa organisationer som jobbar mer nationellt och andra organisationer som jobbar mer internationellt. Vi samarbetar med en mängd olika församlingar inom flera olika sammanhang och samfund, både inom Skandinavien och över världen. Du kan läsa lite om en del på vår websida. Vi tackar Gud för alla andra församlingar och kyrkor som på olika sätt verkar för Hans rike i Sverige. Gällande Christer Segerlivs namn så får man nog fråga honom själv. Men jag tycker nog att alla har rätt att heta vad de vill och du får väl hålla med om att Segerliv kanske inte är ett så dålig alternativ.

Admin
Admin

Antal inlägg : 55
Registration date : 08-08-15

https://kingdomcenter.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Varför engelska på hemsidan? Empty Varför engelska på hemsidan?

Inlägg  Kakburke tis aug 19, 2008 8:13 pm

Varför inte på svenska?

Hur är er inställning till "vanliga" frikyrkor? Deltar ni i ekumeniskt arbete?

Varför heter prällen "segerliv"?

Kakburke
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Varför engelska på hemsidan? Empty Sv: Varför engelska på hemsidan?

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet