Kingdom Center
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Fråga till församlingsledningen.

Gå ner

Fråga till församlingsledningen. Empty undrande

Inlägg  håller m tis aug 26, 2008 7:14 pm

Jag håller med dig Tryggve, och utan att vara negativ så tror jag att det skulle vara bättre att så skedde för en tid. Trovärdigheten är viktig för att församlingen skall kunna arbeta vidare med sina visioner och mot sina mål. Hoppas att ni förstår att för oss som står "utanför" er tajta gemenskap så handlar det mycket om detta. Jag tror att ni skulle må bra i långa loppet om Christer tog ett break som föreståndare för församlingen och arbetet.

I all välmening
/undrande

håller m
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Fråga till församlingsledningen. Empty Sv: Fråga till församlingsledningen.

Inlägg  TryggveS tis aug 26, 2008 6:20 pm

Jag får inte riktigt ihop detta med att ni har frivilligarbete i församlingen som du säger. I mina ögon verkar det vara mer av en affärsverksamhet än en församling. Jag kritiserar inte frivilligarbete i församlingar på något sätt utan vad jag förstått så är arbetet nästan uteslutande till "er" affärsverksamhet?!

När det kommer till trovärdighets frågan eller förtroende som man ju förtjänar så förstår jag att ni försvarar CS och tror på honom för framtiden. För mig som står "utanför" er slutna gemenskap och "tittar in i er subkultur" så ser jag andra saker än ni som är mitt i arbetet.
Trots alla förbättringar/förändringar ni ser CS ha gjort, så tror jag "er" församling skulle må bra av om CS klev ned som huvudledare och blev som er andra, på lika villkor.

Bless
Tryggve Svenne

TryggveS
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Fråga till församlingsledningen. Empty RE: Tillbaka till frågan om konsekvenser för obibliskt ledarskap

Inlägg  Admin tis aug 26, 2008 12:25 am

Hej Konsekve,

Du citerar Tim kapitel 3 om det krav som ställs på en andlig ledare.

När du läser bibeln så ser du överallt krav som Gud sätter på alla oss som kristna (representanter för Hans Rike).
Jag skulle kunna lista upp dem, men då kan man hålla på mycket länge.

Alla dessa krav som han ställer på dig och mig är riktiga och viktiga. Dock är det så att vi (både du och jag), jag brustit på många punkter och där kommer Guds nåd in.

Guds nåd kräver självklart omvändelse. Men där omvändelse och ett ödmjukande finns tror jag att Guds nåd kan verka även när det gäller ledare.

Sedan är det också så att det kan finnas många ledare som kanske har lyckats på vissa områden, men har tappat tron, lever i fruktan eller bitterhet etc.

Pastor Christer har hela tiden valt att gå framåt och tro Gud. Han är en välsignelse till många människor, även om han ibland i sin strävan efter att hjälpa människor har misslyckats och gjort det på fel sätt.

Som församling har vi förtroende för vår pastor och hans förmåga att höra Gud och vandra med Honom in i den underbara framtid som Gud har för alla sina barn.

Guds välsignelse

Admin
Admin

Antal inlägg : 55
Registration date : 08-08-15

https://kingdomcenter.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Fråga till församlingsledningen. Empty Gällande trovärdighet

Inlägg  Admin tis aug 26, 2008 12:09 am

Hej Tryggve, (jag ber om ursäkt men jag såg inte din fråga förrän nu)

Som jag säger i andra inlägg tidigare så har varken Pastor Christer eller Helena någon hög lön överhuvudtaget (de tjänar mindre än svensk genomsnittslön). Det finns därför ju självklart ett flertal i församlingen Kingdom Center som har högra inkomst än dem på sina respektive arbeten.

Pastor Christer och Helena, tillsammans med de andra anställde, jobbar fulltid i församlingen. Vi andra lägger ner tid på vår fritid. Det är en stor skilnad.

Sedan är det chockerande för mig att folk kritiserar oss för att vi väljer att lägga ner en hel del fritid på ideellt arbete i en församling...
För mig är det betydlgt mer chockerande att många människor lägger ner en stor del av sin tid på att kolla på TV.

Det som är underbart är att vi lever i ett fritt land, där ingen tvingar oss, utan vi alla har rätten att distribuera vår tid som vi själva vill.

Guds välsignelse!

Admin
Admin

Antal inlägg : 55
Registration date : 08-08-15

https://kingdomcenter.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Fråga till församlingsledningen. Empty Tillbaka till frågan om konsekvenser för obibliskt ledarskap

Inlägg  Konsekve mån aug 25, 2008 11:46 pm

Precis som Admin svarar så är ingen felfri och vi är alla beroende av Guds nåd över våra liv.
Absolut ska vi förlåta Christer och övrliga ksc ledare som ber om förelåtelse för sina felsteg.

Däremot är Bibeln väldigt tydlig om vilka egenskaper som kvalificerar en församlingsledare.
Om man läser 1 Tim kapitel 3 så framgår det glasklart vilka krav som ställs på en ledare i en kristen församling.

Även om vissa människor anser att Christer är till välsignelse, finns det en stor grupp människor som tagit djup skada av hans och andra ledares handlande.
De överträdelser och felsteg som Christer har gjort borde i ljuset av bibelordet diskvalificera honom från att fortsätta leda församlingen utan stora prov på omvändelse och förändrad livsstil.

På vilka sätt har Christer trätt tillbaka och ödmjukat sig för att återuppbygga sitt förtroende?

Konsekve
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Fråga till församlingsledningen. Empty Men vadå ???

Inlägg  HOSS mån aug 25, 2008 11:43 pm

Har inget annat att säga än vad jag tidigare sagt det får Herrn acceptera eftersom att det är vad som är det väsentliga vad pappa har att förtälja dig om du frågar honom mina tankegångar är ovesentliga i sammanhanget

HOSS
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Fråga till församlingsledningen. Empty Sv: Fråga till församlingsledningen.

Inlägg  Tryggve mån aug 25, 2008 10:07 pm

Hoss

Jag frågade vad DU tänkte på?

Tryggve
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Fråga till församlingsledningen. Empty Feta rätter

Inlägg  HOSS mån aug 25, 2008 7:31 pm

Tryggve om Du kontaktar allas vår pappa så visar han dig med garanti vad han har för feta rätter att erbjuda våga fråga honom

HOSS
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Fråga till församlingsledningen. Empty Sv: Fråga till församlingsledningen.

Inlägg  Tryggve mån aug 25, 2008 7:19 pm

Vänligen Hoss, Ben, Adam och alla andra..
Jag skrev "Ni säger att ni är en demokratisk förening el hur? I så fall vore det väl det mest normala att CS med fru tog vanliga arbeten som alla andra har och jobba gratis i föreningen så att de får känna på hur det är för alla andra. Det skulle kunna upprätta deras trovärdighet en bit på vägen.."
Alltså ett råd på vägen.. Wink

P.s. Vilka feta rätter tänkte du på Hoss?

Bless
Tryggve Svenne

Tryggve
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Fråga till församlingsledningen. Empty Från Administrator

Inlägg  Admin mån aug 25, 2008 5:35 pm

Hej,
Skulle vilja be alla, på båda sidor, att hålla en respektfull ton i diskussionerna.

Information:
De enda officiella inläggen från Kingdom Center kommer från Admin.
Att någon väljer att försvara oss innebär inte att den är medlem i Kingdom Center.

Tack så mycket!!!

Admin
Admin

Antal inlägg : 55
Registration date : 08-08-15

https://kingdomcenter.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Fråga till församlingsledningen. Empty Svamel

Inlägg  HOSS mån aug 25, 2008 4:50 pm

Käre Tryggve

Det vore ju klädsamt om Du ville våga vara lite mera nyanserad och lite mera konstruktiv om Du skall ventilera din strupe, hoppas dina ögon en dag skall öppnas och att även Du skall våga testa på att smaka på Guds underbara o feta rätter och hans underbara nåd

HOSS
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Fråga till församlingsledningen. Empty Sv: Fråga till församlingsledningen.

Inlägg  Tryggve mån aug 25, 2008 3:54 pm

Hoss

Du får nog läsa på lite bättre innan du kommer ridande till försvar och tänk igenom innan du skriver är du snäll...
Du svamlar ju i cowboyhatten så den ramlar av..

Tryggve

Tryggve
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Fråga till församlingsledningen. Empty Förtroende

Inlägg  HOSS mån aug 25, 2008 2:31 pm

Käre undrande jag vet ej om Du anser dig vara frälst sökare eller bara allmänt varande människa.
Men om Du anser dig varande troende på Guds ord så vore jag mycket konfunderad om Du inte sett att Gud kallar det som är svagt för att det inte ska förhäva sig och att liksom vännen Andreas så fint försökte förklara för oss läsare av dessa trådar.
Läs om David Petrus Tomas tvivlaren m.fl så ser Du att Gud ständigt arbetar med oss om vi bara ger honom lov till det.
Låt vår Herre jobba med dig oxå käre Tryggve Svenne

HOSS
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Fråga till församlingsledningen. Empty time out eller inte

Inlägg  undrande mån aug 25, 2008 2:16 pm

Jag förundras över vissa svar på denna sajt, nu sist i denna tråd. Är detta officiella medlemmar i församlingen som svarar eller??? Att säga att någon som gjort ett grovt övertramp missar Guds plan med sitt liv om denne stiger tillbaka en tid är ju absurt. Vill ni behålla någon form av trovärdighet så ta er tid att ge genomtänkta svar på frågor som allmänheten ställer. Jag tror visst att bara för att man gjort misstag tidigare, inte är helt borta från kristet ledarskap, men det handlar om att upprätta trovärdighet. Lyssna till andra ledare runt om och följ råd som ges av andra kristna syskon utanför sitt eget sammanhang.

//undrande

undrande
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Fråga till församlingsledningen. Empty Tryggve Svenne

Inlägg  HOSS mån aug 25, 2008 2:13 pm

Tryggve Svenne är Du så trygg i dig själv att Du skulle sluta att ta emot din lön?? om Du inte är det frågar jag mig hur Du kan uppmana andra att låta bli att ta ut sin rättmätiga ersättning.
Att CS och 4 st till har inkomst är väl inget att hysa frustrering över det synes mig bara naturligt att arbetaren skall ha sin lön sedan att det inte finns intäkter för att avlöna fler är väl inget att avundas och ondgöra sig över eller?
Att det sedan finnes frivilliga som upplåter sina tjänster frivilligt är ju bara underbart tänk vilka goda gärningar vi skulle kunna utföra om fler vore villiga att tjäna herren och lita på hans underbara nåd han säger ju att vi ska titta på fåglarna etc förtrösta på Herren Du Tryggve Svenne så slipper Du förlita dig på mänkligt tänkande

HOSS
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Fråga till församlingsledningen. Empty Sv: Fråga till församlingsledningen.

Inlägg  Tryggve mån aug 25, 2008 1:20 pm

Skrev under rubriken andlig fru? om trovärdighet...
Nedan skrivna svar på frågan om inte CS skulle ta time out visar hur högt ni håller er "sheriff"..

Här handlar det också om trovärdighet för CS så jag lägger min kommentar här.
Ni säger att ni är en demokratisk förening el hur? I så fall vore det väl det mest normala att CS med fru tog vanliga arbeten som alla andra har och jobba gratis i föreningen så att de får känna på hur det är för alla andra. Det skulle kunna upprätta deras trovärdighet en bit på vägen..

Tryggve Svenne

Tryggve
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Fråga till församlingsledningen. Empty Ta time out??

Inlägg  Andreas mån aug 25, 2008 11:40 am

Om Christer skulle ta "Time out" eller helt avsäga sig sitt pastorskap så skulle han synda och missa målet med sin tjänst och med vad Gud har kallat honom till.

Paulus i Biblen förföljde och dödade kristna. Sen kom Gud o sa till honom och då vända han om, ändrade sig och sen gick han raka vägen och började predika. Tror du Gud egentligen hade tänkt att han skulle gå på rehab i några år, se över sitt liv och inte göra det som Gud sa till honom? Då hade vi inte haft resten av Biblen…

Kirk Franklin gick ut med starka saker vad det gäller hans privatliv som var synd men han gjorde upp med det och fortsatte och går vidare. Borde han också stoppa sin tjänst och sluta sjunga och predika för ungdomar över hela världen?

Kung David fick begärelse till en kvinna som inte var hans fru, skickade hennes man till fronten i kriget så han dog och sen tog han henne som hustru. Skulle han avsäga sig sitt konungaskap, sluta sin tjänst? Vad hade då hänt med Jesus som kommer från Davids nya äktenskap med den kvninnan? Han till och med sa till Gud: “Ta allt ifrån mig men inte den Helige Ande”. Men Gud tog inte allt ifrån honom utan sa att David var en man efter Hans hjärta!

Det var en man på ett företag som jobbade med ett projekt men misslyckades och det kostade företaget miljoner kronor. Han gick till chefen med sin avskeds ansökan. Chefen tog det och rev det i bitar. "Jag satsar inte miljoner med kronor på din utbildning och sen låter dig gå!"

Jag menar att det ända rätta för en person som gör fel är att rätta till, förändra sig och lära sig av det. Det är vad Christer och andra gjort som är med i församlingen.

Egentligen tycker jag synd om de som lämnat för de har missat all förnyelse, framgång och glädje som vi nu har. Jag måste erkänna att jag mår mycket bättre än någonsin i denna församling och jag kan säga att jag ser inte någon som inte gör det samma!

Andreas
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Fråga till församlingsledningen. Empty Fråga till församlingsledningen

Inlägg  Admin mån aug 25, 2008 7:54 am

Hej "Konsekve",

Ett viktigt tillrättaläggande:
Förkunnelsen om andlig hustru pågick inte under lång tid, utan under en väldigt kort tid. Den togs avstånd från för över 10 år sedan. När det gäller skilsmässan osv är det också lång tid sedan.

Pastor Christer är inte felfri, precis lika lite som du och jag. Han är dock en stark gudsman och det finns väldigt många människor som vittnar om vilken välsignelse han har varit i deras liv och vi har förtroende för honom som vår pastor. Sen är en församling inte heller på något sätt en "one man show".

Förmodligen kommer det alltid att vara så att man ibland kommer att titta tillbaka och upptäcka att man hanterat vissa saker på ett felaktigt sätt.

Vi är alla beroende av Guds underbara nåd över våra liv!

Guds välsignelse

Admin
Admin

Antal inlägg : 55
Registration date : 08-08-15

https://kingdomcenter.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Fråga till församlingsledningen. Empty Fråga till församlingsledningen.

Inlägg  Konsekve sön aug 24, 2008 11:25 pm

Kingdoms Centers ledarskap och Pastor har på sin hemsida gått ut med tre viktiga meddelanden.
Christer S erkänner följande:
1. Äktenskapsbrott
2. Obiblisk undervisning om "Andlig fru"
3. Att man i ledarskapet på ett okänsligt sätt överbetonat demoner och fått medlemmar att känna sig utpekade, sårade och kränkta.

Dessa felsteg har tydligen pågått under många år trots tillrättavisande och avståndstaganden från flera andliga auktoriteter inom svensk kristenhet.
Inte förrän i samband med medias granskning i år väljer Christer att gå ut med ovanstående erkännanden.

Det är givetvis bra att Christer och församlingsledningen inser sina misstag och omvänder sig och ber om förlåtelse.
Men, borde inte dessa allvarliga övertramp av ledaren få större konsekvenser?

Ett sunt kristet ledarskap borde pröva sin pastors lämplighet att fortsätta driva församlingen. Det minsta man kan begära är väl att ledaren tar en time out för att bygga upp förtroende och karaktär.

Konsekve
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Fråga till församlingsledningen. Empty Sv: Fråga till församlingsledningen.

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet