Kingdom Center
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Is this a sect?

2 posters

Gå ner

Is this a sect? Empty Förfölja

Inlägg  HOSS ons aug 27, 2008 2:19 pm

Undrande tycker Du att det är så konstigt egentligen att Pastor tutu tycker det verkar så???
Hade varit mer naturligt med seriösa frågor i vänlig ton och då gärna offentligt våga stå för dem med sitt riktiga namn.
Då kan ju ingen anklaga en för att vara oseriös i sina frågor iaf

HOSS
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Is this a sect? Empty förföljer??

Inlägg  undrande ons aug 27, 2008 2:01 pm

tycker att använda ord som förföljer när det handlar om att ställa frågor är ett mycket starkt ord i detta sammanhang, och ger åtminstone mig en hel del extra frågor om allt egentligen står riktigt rätt till?????? tråkigt

undrande
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Is this a sect? Empty Sv: Is this a sect?

Inlägg  Tutu367 ons aug 27, 2008 12:54 pm

Jag har skrivit ett mail till Gustaf och jag hoppas att han svara. Jag tror att hans frågorna är löjliga och örättvisa. han ständigt och jämts förföljar Pastor Christer. kan Gustaf sagä till oss vem han är och om han har inte gjort fel förut.

Tutu367

Antal inlägg : 4
Registration date : 08-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Is this a sect? Empty Sv: Is this a sect?

Inlägg  Tutu367 ons aug 27, 2008 9:58 am

Pastor Tutu Olutayo of Redeeed Chritian #Church of God Gothenburg. Jesus Connections is a branch of a world wide denomination www.rccg.org. We are international church that speaks in english and you can contact us on www.jesusconnections.org. By the way who is this Gustaf that has taken upon himself to be the prosecutor of PASTOR Christer. I want to know about you too.

Tutu367

Antal inlägg : 4
Registration date : 08-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Is this a sect? Empty tack

Inlägg  undrande mån aug 25, 2008 12:42 am

tack för ett seriöst svar

undrande
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Is this a sect? Empty Gällande Pastorer som följt KCS

Inlägg  Admin sön aug 24, 2008 10:25 pm

Hej,

Jag har fått flera frågor på namn och adress till personer i Sverige som har följt KCS utveckling de senaste 10 åren och backar upp KCS.

Tyvärr blev vi som församling rättså utfrysta i svensk kristenhet för ett antal år sedan, bland annat på grund av den skilsmässa Pastor Christer gick igenom. Han har lagt ut ett uttalande om detta och bett Sveriges pastorer om förlåtelse för vissa saker.

Det finns därför tyvärr inte direkt några Pastorer i Sverige som har i sanning följt KCS utveckling de senaste 10 åren. Det finns knappt heller någon som har någon som helst uppdaterad bild av vilka vi är, vad vi gör, vad vi står för etc.

Tyvärr drivs många människor av fruktan och man vågar inte själv ta reda på sanningen.

Pastor Sunday Adelaja blev avrådd från många i Sverige att ta kontakt och besöka oss. Men han valde att själv söka sanningen och besöka oss för att skapa sin egen bild. Han känner till de olika misstag som har skett osv, men valde på grundval av den verklighet han ser hos oss idag att backa upp oss till 100%.

Guds välsignelse

Admin
Admin

Antal inlägg : 55
Registration date : 08-08-15

https://kingdomcenter.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Is this a sect? Empty Ja vad Du befarade

Inlägg  HOSS sön aug 24, 2008 12:55 pm

Undrande Du avslöjar dig själv med dina komentarer hade Du varit en sanningsökare så hade Du ärligt och uppriktigt vänt dig till allas vår skapare hövding och fullkomnare med dina eventuella frågor och bekymmer över huruvida kcs och christer vandrar rätt.
Nu avfärdade du mitt svar som varandes ett sektsvar vilket visar tydligt att Du inte är här med ärliga avsikter när Du ställer dina frågor.
Kan upplysningsvis tala om för dig att jag inte är medlem i kcs eller någon annan församling eller sekt utan en helt vanlig medvandrare på detta klot som inser att det varken är Du Jag eller någon annan som har rätt att ställa dessa syskon till svars eller döma dem utan att det bara finns en som har alla svar på våra funderingar och som kan ge oss de rätta svaren.
Så undrande vänd dig till honom och Du får svar men förvänta dig ett ärligt svar ifrån honom inte nödvändigtvis ett svar som Du önskar eller förväntar.

HOSS
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Is this a sect? Empty precis

Inlägg  undrande sön aug 24, 2008 12:36 pm

precis ett sånt "sekt" svar som jag hoppades inte skulle dyka upp. Hoppas någon ansvarig här kan ge ett bättre. Tror verkligen att det finns seriösa som kan svara och inte bara såna där.....

undrande
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Is this a sect? Empty Bäst är att

Inlägg  HOSS sön aug 24, 2008 10:45 am

Undrande här ska Du få ett hett tips som visar dig på det bästa sättet att få klara rediga svar.
Ställ dina frågor till honom som vet allt nämligen vår HERRE och över sheriff, Om Du då är ärlig får Du alltid raka svar.
Vågar Du ta den chansen? Det är ju inte altid han ger en de svar man själv vill ha
.

HOSS
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Is this a sect? Empty håller med

Inlägg  undrande sön aug 24, 2008 10:31 am

Håller helt med dig Gustav, man ska visst få svar på ärligt ställda frågor här var ju sagt, och din fråga är mycket relevant för att försöka förstå och få en helhetsbild på kingdom center. Jag skulle vilja veta detsamma helt ärligt. Om sedan någon/några tycker att det är att vara upprorisk eller kritisk så får det stå för dom.

//tacksam för svar

undrande
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Is this a sect? Empty hum hum från humlegården

Inlägg  HOSS sön aug 24, 2008 12:12 am

Gustaf!
Av någon underlig anledning känns ditt energiska envetna tjat om att Du skall ha svar på ditten o datten bottna i något inte allt för fräscht så jag vill ödmjukt be dig om att Du om Du nu hyser det minsta intresse för att Christer och hans vänner ska vandra rätt att Du lägger ned stridsyxan och istället lika frenetiskt beder för honom så kanske dina frågor får ett svar och Du kommer att må bättre.
Om nu Pastor tutu är pastor och vad hans församling heter vad har det för relevans för dit liv och ditt tjänande inför vår högste sheriff? Låt Pastr Tutu stå till svars inför the big sheriff liksom du och jag har ansvar för våra handlingar inför honom utan redovisningsplikt.

HOSS
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Is this a sect? Empty Pastor från Göteborg?

Inlägg  Gustaf lör aug 23, 2008 11:52 pm

Hallå eller!
Om du det nu finns massor med folk här i Sverige som kan tänka sig att försvara KCS och Segerliv, så får du allt klämma fram lite namn. Jag tror säkert det finns massa utlänning som KCS haft sporadiska kontakter med, och som bara har gott att säga om Segerliv och KCS.
Men snälla, ge mig namnet på svenskar som har levt i Sverige de senaste 10 åren och kunnat följa utvecklingen inom KCS, och som ändå tar parti för Segerliv och KCS. Vill du inte lämna ut namn på dem här på forumet, så skicka dem i ett e-mail istället då. Eller be dem själva ta kontakt med mig, alternativt lägga sig i diskussionen här på forumet.

By the way. Pastor Tutu från Göteborg. Var är han pastor? Vilket församling?

gustaf@himlen.nu

Gustaf
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Is this a sect? Empty Sv: Is this a sect?

Inlägg  Tutu367 lör aug 23, 2008 9:55 pm

jag vet flera vänner som vet mycket om Pastor Christer och KCM. Om ni vill ni kan ta kontakt med mig. de innefatter barn och vuxna from Sverige samt utomland som vet mycket om Pastor Christer. Bring it on

Tutu367

Antal inlägg : 4
Registration date : 08-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Is this a sect? Empty Is this a sect?

Inlägg  Tutu367 lör aug 23, 2008 9:48 pm

Jag heter pastor Tutu inte pastor Totu

Tutu367

Antal inlägg : 4
Registration date : 08-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Is this a sect? Empty Is this a sect?

Inlägg  Admin lör aug 23, 2008 6:03 pm

pastor Christer and his team is one of the happiest people that i know in christiandom. i was in a conference sponsored by the Centre 3 years ago with Peter Daniels from Australia. The church was able to draw delegates from almost 55 countries including uganda, congo,Nigeria, holland, uk, usa etc. I dont think sects relates like that with people. They were in Nigeria last year November and ministered in songs to a crowd of about 500,000. we can check u tube to confirm. The church they visited has nothing but good to say about the team even though they have never met each other. This does not sound like a sect to me.

(Denna blog post lades in av Pastor Totu från Göteborg i vårt engelska forum. Vi valde att kopiera den hit. /Admin)

Admin
Admin

Antal inlägg : 55
Registration date : 08-08-15

https://kingdomcenter.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Is this a sect? Empty Sv: Is this a sect?

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet