Kingdom Center
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Varför inte bara ge upp!

2 posters

Gå ner

Varför inte bara ge upp! Empty Sekterism

Inlägg  Watcher mån feb 21, 2011 1:47 pm

En av kriterierna är att man arbetar gratis och ger pengar till en sekt!

Du använder medlemmarnas arbete för att sko dig själv. För du lär inte arbeta mycket för din penning!
Tror att skattemyndigheten blir intresserad av den lista jag skickat till dem på era medlemmar och ditt FÖRETAGS räkenskaper.
Om man skall kalla det slavarbete, lurendrejeri och eller sekt? Jag tycker vi kallar er för vad ni är, dvs ni är alla tre!

Ni ljuger om det mesta ser jag, antalet besökare på ert center - fel, inkomster - fel, trossamfund - fel, svarar ärligt på frågor - fel m.m. m.m
Och medlemsantalet påvisar att det är lite så så där med matematikkunskaperna!

Stå för din sekt nu Torndal!

Watcher
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Varför inte bara ge upp! Empty Sv: Varför inte bara ge upp!

Inlägg  HOSS fre aug 29, 2008 1:24 pm

Käre torndal min vän jag skulle bli jätteglad om Du ville samtala med mig om denna sak och andra frågor på min mail eller min hemsidas tro och otros sida så kan vi minimera att vi tar upp plats på denna sida.
jag kan väl bara tillägga att både ett kall och ett arbete för vår herre kan ge både lön i pengar men också i lyckan att få se människor frälsta o lyckliga

HOSS

Antal inlägg : 24
Location : "Skäve city" Stora Skedvi
Registration date : 08-08-29

http://www.hoss.dinstudio.se

Till överst på sidan Gå ner

Varför inte bara ge upp! Empty Sv: Varför inte bara ge upp!

Inlägg  torndal fre aug 29, 2008 1:16 pm

Hoos. arbeta för Företag är inte samma som arbeta för Gud, arbete för Gud förar till frälsning. arbete för företag förar till pengar.
om du arbetar för foretag och tänker att det är Guds kallalse men huvud mål är att ha mer pengar då det är vanlig arbete och ingen kallelsen, det är ingen tjänst tiil Gud. men om du arbetar för företag och i slutet av din verksamhet kan se att någon var frälst och blev kristna då kan du räkna att det är din kallalse och tjänst till Gud.
om du vill veta vad är det för trädet titta på träds frukter.

torndal
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Varför inte bara ge upp! Empty Sv: Varför inte bara ge upp!

Inlägg  torndal fre aug 29, 2008 12:46 pm

som jag kommer ihåg manniskor i verkligheten arbetar , och har andra jobb under nätter ibland eller 1-2 dagar per vackan.
flera församlings medlemmar har sin egen affär och kommer till Vägasked bara på möte eller stora bokningar eller på festar.

torndal
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Varför inte bara ge upp! Empty Ge upp

Inlägg  HOSS tor aug 28, 2008 11:28 pm

Var står det att vi ska ge upp vår kallelse och vårt arbete för Herren??
Bibeln är fylld med uppmaningar om att vi inte ska backa ge upp se oss om bakåt etc utan att vi ska vara fria modiga och heta och sträva efter att i allt göra tjänst för Herren efter bästa förmåga.

HOSS
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Varför inte bara ge upp! Empty Varför inte bara ge upp!

Inlägg  Carola tor aug 28, 2008 6:40 pm

Som andlig människa har jag lärt mig att man ständigt måste vara beredd på att ge upp det man sysslar med, om Gud säger så. Hur vet man att något är från Gud!? Jo det ger ALLTID tillväxt. Gud har skapat tillväxt och för varje troende som bekänner Jesus är det just det som visar att vi är på rätt väg. Abraham blev välsignad genom tillväxt på många områden i sitt liv. Den första församlingen fick omdelbart tillväxt och förökades. När något INTE fungerar är det väldigt bra att lägga ned och kanske börja om på helt ny grund. Christer själv eller hur det nu är har ju nu börjat "erkänna" vissa misstag men det beror ju på att de som råkat ut för honom är såååå många. De går inte längre att sopa under matten, och det vet han. Sen vet vi som har insyn att det är han som har pengar. Det är alltför många bibliska grund principer som ni inte ens lever efter, så hur ska vi kunna tro på er?! Det var första frågan

Arbetaren är värd sin lön säger Guds ord och då rimmar det illa med gratis arbetare. Skatteverket kan upplysa om inkomståret 2007 över alla svenskar, och jag är beredd att i morgon ringa dit och kolla upp medlemmarnas inkomst, för Christer med "fru" säger ju att folk arbetar utanför KCS.

Sist, varför står Christer med nickande Helena inför tv kameror och ljuger, och hur rättfärdiggör medlemmarna detta?! Är det som med äktenskapsbrottet, bara något som händer och inget man ska ta ansvar för!?

Carola

Antal inlägg : 4
Registration date : 08-08-28

Till överst på sidan Gå ner

Varför inte bara ge upp! Empty Sv: Varför inte bara ge upp!

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet