Kingdom Center
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Det heliga äktenskapet!

2 posters

Gå ner

Det heliga äktenskapet! Empty Jesus är

Inlägg  HOSS fre aug 29, 2008 12:52 pm

Jesus är trons hövding och fullkomnare Gud är vår Pappa så visst kan man också säga att han är våran sheriff med.
Inför Gud vår Pappa är alla synder synd oavsett vad vi ser som små eller grövre likadant är det med Guds Nåd Den är överflödande och ny var morgon utan särskiljande

HOSS

Antal inlägg : 24
Location : "Skäve city" Stora Skedvi
Registration date : 08-08-29

http://www.hoss.dinstudio.se

Till överst på sidan Gå ner

Det heliga äktenskapet! Empty Jesus är INGEN Sheriff!

Inlägg  Carola tor aug 28, 2008 6:31 pm

HOSS skrev:Egentligen är ju inte detta en fråga för mig att besvara men men kunde inte låta bli att kladda ner lite funderingar.
Hur kunde Helena Eriksson inleda en utom äktenskaplig relation över huvud taget? Ja svaret är nog lika enkelt som hur Du och jag kan skvallra på någon, köra för fort, felparkera, falskdeklarera,hysa felaktiga tankar eller känslor ja smutskasta våra medvandrare etc etc nämligen det faktum att vi är icke felfria människor vare sig vi är pastorer pastorsfruar brandmän bibliotekarier poliser ja vad vi nu månde vara.
Carola jag tror det viktiga är att vi i bästa förmåga strävar efter en underbar kontakt med vår skaare och översheriff och att vi de gånger vi felar är beredda på att göra omvändelse så gott det går vlket ju Christer verkligen visa sig vara kapabel till.

Vem du är som svarar kan vi väl bara anta, men okej. Det står i Guds ord, den bok jag förljer att en församlingsföreståndare ska vara gift EN gång. Det är stor skillnad på att köra mot rött ljus och bedra samt sen ingå ett äktenskap med felaktiga motiv. Först NU ber t ex Christer sin före detta fru om förlåtelse för det han utsatte henne för. Alltså inte FÖRE äktenskapet med Helena. Sen står det också att om vi frestas så är det våra egna begärelser och inget annat. Att falla i synd är en sak men att leva i den en annan. Du förstår Gud ska vi FRUKTA och att smutsa ned det heliga förbundet äktenskap är så mycket mer än att felparkera. Den synen på synd visar på stor brist av Gudfruktan, och mycket av det KCS står för verkar vara flykt från ansvar och att följa Jesus Kristus. Jag har INTE fått någon sanktion alls från Gud att Christer skulle ha någon direkt kallelse på sitt liv. Däremot har han tagit en POSITION i köttet och därför får KCS utstå den granskning som nu sker. En man som har en utkorelse från Herren vandrar fram på ett helt annat sätt och har en helt annan Gudsfruktan. Tyvärr tror jag att han tagit sig något han ej fått mandat till.

Carola

Antal inlägg : 4
Registration date : 08-08-28

Till överst på sidan Gå ner

Det heliga äktenskapet! Empty Hur kunde ......

Inlägg  HOSS tor aug 28, 2008 1:47 pm

Egentligen är ju inte detta en fråga för mig att besvara men men kunde inte låta bli att kladda ner lite funderingar.
Hur kunde Helena Eriksson inleda en utom äktenskaplig relation över huvud taget? Ja svaret är nog lika enkelt som hur Du och jag kan skvallra på någon, köra för fort, felparkera, falskdeklarera,hysa felaktiga tankar eller känslor ja smutskasta våra medvandrare etc etc nämligen det faktum att vi är icke felfria människor vare sig vi är pastorer pastorsfruar brandmän bibliotekarier poliser ja vad vi nu månde vara.
Carola jag tror det viktiga är att vi i bästa förmåga strävar efter en underbar kontakt med vår skaare och översheriff och att vi de gånger vi felar är beredda på att göra omvändelse så gott det går vlket ju Christer verkligen visa sig vara kapabel till.

HOSS
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Det heliga äktenskapet! Empty Det heliga äktenskapet!

Inlägg  Carola tor aug 28, 2008 12:10 pm

Jag har lyssnat på band där Christer "predikar" och förutom att det är svårt att hänga med i hans olika utsvävningar så är det ofta helt fel bibliskt. Vilken pastors utbildning har Christer!? Sen undrar jag hur Helena Ericsson kunde inleda en utom äktenskaplig relation över huvud taget?! Det finns ju människor som inte har tro men en hög moral. Vad fick henne att bedra Cristers fru, och vilka ambitioner har hon idag?!

Carola

Antal inlägg : 4
Registration date : 08-08-28

Till överst på sidan Gå ner

Det heliga äktenskapet! Empty Sv: Det heliga äktenskapet!

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet