Kingdom Center
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

DE SÅ KALLADE AVHOPPARNA

2 posters

Gå ner

DE SÅ KALLADE AVHOPPARNA Empty Inte konstigt

Inlägg  HOSS tor aug 28, 2008 10:37 am

Det är inte konstigt att existens rasar på detta sätt mot kristna som vill vandra i ljuset av Guds ord sedan så sticker det i deras ögon också om dessa kristna fått gudainspirerade ideer så att det går att evangelisera på ett okonvetionellt sätt.
Detta eftersom dessa personer i existens ledning aldri själva gett Gud chansen att visa dem sina goda gåvor.
Jag är väl bekant med Per Melander existens producent och känner igen den hets som programet utstrålar i den hets Per och flera andra av våra gemensamma bekanta utsatte mig för när jag gick på Livets Ord.
Även då på den tiden använde man sig av sk avhoppare och besviknas ord, lämnade helt åt sidan möjligheten att på ett reko sätt skaffa insyn och insikt eftersom att man troligen ville undvika att upptäcka att det fanns något som var gott.

HOSS
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

DE SÅ KALLADE AVHOPPARNA Empty Sv: DE SÅ KALLADE AVHOPPARNA

Inlägg  Admin tor aug 28, 2008 9:33 am

Hej,

Vi har inget intresse av att ifrågasätta huruvida dåligt människor mår. Men det kan självklart finnas flera faktorer som spelar in. Dock är ju alla avhoppare anonyma så det är inte så enkelt för oss att besvara dem mer konkret.

Vi har ingen information om hur många människor Existens talade med inför sitt program. Dock vet vi med säkerhet att de inte talade med någon av våra medlemmar, vilket verkligen känns förvånansvärt!

Det är absolut ledare som har hoppat av under vår tid som församling. De absolut allra flesta som har lämnat församlingen lämnade för många år sedan (över 10).

Vi har inget annat att säga till dessa människor att vi välsignar dem och att vi självklart hellre hade fått prata med dem personligen, be om förlåtelse för det de känner sig kränkta för och kanske kunnat få en upprättad relation. Detta hade väl egentligen kanske varit mer i allas intresse än ett stort mediapådrag.

Tack för dina frågor.

Guds välsignelse!

Admin
Admin

Antal inlägg : 55
Registration date : 08-08-15

https://kingdomcenter.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

DE SÅ KALLADE AVHOPPARNA Empty Varför de vill vara anonyma?

Inlägg  Din stor ons aug 27, 2008 8:25 pm

Inte för att dölja sin identitet gentemot de som fortfarande är med i KCS, utan, som också sagt i programmet, inte vill riskera att bli utstötta i de sammanhang de nu lever, jobbar och bor i. Enkel matematik.

Din stor
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

DE SÅ KALLADE AVHOPPARNA Empty Antal avhoppare

Inlägg  Ulf ons aug 27, 2008 11:32 am

Det finns ingen entydig bild av antalet avhoppare över tiden.

Efter att andrepastorn lämnade och medan Christer predikade om Andliga fruar så sjönk antalet medlemmar drastiskt.
De siffror jag har hört är att medlemsantalet sjönk från knappa 300 till dryga 50.
Så låt oss säga ca 200 avhoppare under en ganska kort period.

Sedan dess måste en hel del människor passerat igenom också, men det har jag ingen insikt i.

/Ulf

Ulf
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

DE SÅ KALLADE AVHOPPARNA Empty DE SÅ KALLADE AVHOPPARNA

Inlägg  carper ons aug 27, 2008 4:02 am

Hej!

Jag har sett båda avsnitten av programmet Excistens, och som jag har skrivit hör tidigare under rubriken "Gör man så" så tvivlar jag faktiskt inte på att dessa avhoppare mår precis så dåligt som de berättar i programmet och säkert mer därtill.

Jag har en ny fråga till er. Hur många avshoppare talade redaktionen för Excistens med inför programmet och under programmet? Hur många rör det sig om? Även om jag inte gillar det som ni sysslar med i er församling, så tycker jag att det är lite konstigt att inte en enda av dessa personer ville avslöja sin identitet. Hur kan det komma sig? Ni, som fortfarande är med i församligen, vet ju säkerligen vilka dessa personer är ändå.
En sak till: Är det länge sedan som de avhoppare vi såg i programmet lämnade er församling? Och har det någonsin hänt att någon pastor eller annan ledare har hoppat av och nu tar avstånd ifrån er. Jag kände mig ganska säker på vem en utav de avhoppare som talade i kvällens avsnitt kan vara. Om jag har rätt så är det en kvinna som jag hade mycket kontakt med under min tid hos er. Denna kvinna bad mycket tillsammans med mig

Och en sista fråga: Hur ser ni på dessa avhoppare? Jag menar nu när de gått ut i TV och kritiserar er så öppet? Varför tror NI att de har ett behov av att få tala om sina upplevelser hos er när de var medlemmar i församligen? Vad är deras syfte med det, tror NI?

Tack för att ni svarat på mina tidigare inlägg. Det är bra av er att ni skaffade fram detta forum för det är inte bara en sida som måste få säga sitt. Ni har ju rätt att bemöta kritiken och det är faktiskt starkt av er att göra det.

Varma hälsningar från "carper"

carper

Antal inlägg : 7
Registration date : 08-08-20

Till överst på sidan Gå ner

DE SÅ KALLADE AVHOPPARNA Empty Sv: DE SÅ KALLADE AVHOPPARNA

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet